کاهش هزینه‌ برق با اینورترهای بومی‌سازی

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در راستای تحقق خودکفایی و توسعه فناوری‌های نوین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر، اقدام به طراحی و تولید اینورتر خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات کرده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۵۷۳
 
این اینورترکه به طورکامل درداخل کشور طراحی وتولیدشده،از مزایای زیر برخوردار است:

قابلیت اتصال به شبکه برق و تزریق مازاد برق به شبکه: این قابلیت به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که در صورت تولید برق بیش از نیاز خود، مازاد آن را به شبکه برق تزریق کرده و از آن کسب درآمد کنند.

استفاده از قطعات باکیفیت ساخته شده توسط متخصصان ایرانی: این امر نشان‌دهنده توانایی بالای متخصصان ایرانی در تولید قطعات باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

قیمت مناسب: این اینورتر با توجه به کیفیت بالا و قابلیت‌های متعددی که ارائه می‌دهد، از قیمت مناسبی برخوردار است که آن را به گزینه مناسبی برای مصرف‌کنندگان تبدیل می‌کند.

نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه: این اینورتر برای استفاده در نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه که برق تولیدی را به شبکه برق تزریق می‌کنند، مناسب است.

سیستم‌های خورشیدی خانگی و ویلایی: این اینورتر برای استفاده در سیستم‌های خورشیدی خانگی و ویلایی که برق تولیدی رابرای مصارف خودمصرف می‌کنند،مناسب است.

مناطق محروم وکم‌برخوردار: این اینورتر می‌تواند برای تامین برق موردنیازمناطق محروم و کم‌برخوردار که به شبکه برق سراسری دسترسی ندارند، مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت فناوری جدید برای محافظت از پرتو‌های فرابنفش
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پروفیل‌های مقاوم در برابر پرتوهای فرابنفش خورشید شدند.این شرکت برای اولین بار دردنیا ازلایه‌ای به نام هاتملت برسطح پروفیل‌ها استفاده کرده است که مقاومت مادام‌العمرآنها دربرابر آفتاب راتضمین می‌کند. همچنین این شرکت برای اولین بار در دنیا از لایه هاتملت برای رنگی کردن پروفیل‌های یو پی وی سی بدون استفاده از چسب و روکش استفاده کرده است.پروفیل‌های رنگی سی‌فور به صورت پروفیل با مغز سفید و روکش اختصاصی با رنگ‌های متالیک و طرح چوب تولید شده است.این شرکت همچنین دیوارپوشی برای نمای خارجی ساختمان با همان لایه هاتملت طراحی کرده است که از نظر وزنی بسیار سبک است و تمام ویژگی‌های پروفیل‌ها از نظر تغییر رنگ را دارد.

تولید سورتر هوشمند فرآوری زعفران برای اولین بار در دنیا
شرکتی دانش‌بنیان‌باتکیه برهوش‌مصنوعی،درزمینه فرآوری زعفران وجداسازی‌هوشمندمحصولات‌کشاورزی به‌موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.
تولید سورتر هوشمند برای جداسازی محصولات خشکبار،انجیر، خرما، کشمش و پسته براساس معیارهای رنگ، شکل و اندازه
این شرکت دانش بنیان بانوآوری وخلاقیت خود، گامی مهم در جهت ارتقای سطح کشاورزی و صنایع غذایی در ایران برداشته است.

بومی‏‌سازی میکروسکوپ تصویربرداری کمی فازی
دانشمندان ایرانی موفق به طراحی و ساخت میکروسکوپ تصویربرداری کمی فازی شدند که می‌تواند در مطالعه سلول‌های زنده و تشخیص بیماری‌ها کاربرد داشته باشد.

کاربردهای این میکروسکوپ:
مطالعه تغییرات زیر نانومتری سلولی
مطالعه ارتعاشات غشای سلولی برای تشخیص بیماری‌هایی مانند سرطان، تصویربرداری سه‌بعدی از نمونه‌های شفاف به خصوص نمونه‌های زیستی، بررسی کمی دینامیک سلول‌ها،توپوگرافی سه‌بعدی از سطح
تست و مشخصه‌یابی ساختارهای مختلف در علم مواد و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی
اندازه‌گیری تغییرات ضریب شکست شاره‌ها در میکروکانال‌ها، مطالعهٔ پدیده‌های غیرخطی
مزیت‌های این میکروسکوپ: قابلیت نصب بر روی میکروسکوپ‌های نوری معمولی، عدم نیاز به استفاده از میزهای اپتیکی ضد ارتعاش، کارایی بالا در تصویربرداری سه‌بعدی،قیمت مناسب
موارد استفاده: تحقیقات پزشکی و زیست‌شناسی،علم مواد، سیستم‌های میکروالکترومکانیکی
این دستاورد علمی می‌تواند به پیشرفت چشمگیر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی منجر شود.

ساخت دستکش‌های دوستدار محیط زیست در ایران
محققان ایرانی موفق به تولید دستکش‌های معاینه نیتریل دوستدار محیط زیست شدند.این دستکش‌ها از جنس پلیمر مصنوعی نیتریل ساخته شده‌ که برای طبیعت و محیط زیست خطر کمتری دارد.

مزایای این دستکش‌ها:
عدم استفاده ازپودرنشاسته وپودرذرت برای مقاوم‌سازی دستکش‌ها،وجود پوشش پلیمیری داخل دستکش برای جلوگیری ازعرق کردن پوست وسایر آسیب‌ها وحساسیت‌ها این دستکش‌ها می‌تواند جایگزینی مناسب برای دستکش‌های لاتکس باشد که از نظر زیست محیطی مضر هستند.

ایده‌های ناسا بر ای ارسال زباله های زمین به ماه  
ناسا درتلاش است تا راه های جدیدی برای مدیریت و بازیافت زباله در ماه پیدا کند.با توجه به محدودیت‌های فضاومنابع درماه، مدیریت موادزائد بسیارچالش برانگیزاست.به گزارش اسپیس،این ابتکار درقالب برنامه‌ای به نام «لونا ریسایکل» (LunaRecycle) و تحت برنامه چالش‌های صد ساله آژانس فضایی عملیتای می‌شود که هدف آن ایجاد انگیزه در طراحی و توسعه راه‌حل‌های بازیافت برای استفاده در سطح ماه و یا داخل زیستگاه‌های تحت فشار ماه است. هدف این برنامه همچنین کاهش جریان زباله‌های جامد در طول ماموریت‌های طولانی مدت ماه تحت برنامه آرتمیس و همچنین بهبود پایداری اکتشافات فضایی آینده است. ناسا معتقد است که باید از هر فرصتی برای استفاده مجدد از مواد استفاده کرد. یکی از ایده‌های مورد بررسی ناسا استفاده از تکنولوژی بازیافت پیشرفته است. در این روش، زباله‌ها به اجزای اولیه‌ای مانند پلاستیک، فلزات ومواد آلی تجزیه می‌شوند. سپس این اجزا می توانند به صورت مواد خام برای ساخت اشیای مورد نیاز مانند ابزار، قطعات یدکی وحتی مواد غذایی استفاده شود. این فرآیند می‌تواند کمک کند تا حجم زباله در ماه به حداقل برسد.همچنین ناسا درحال بررسی استفاده از فناوری‌های تبدیل زباله به انرژی است. در این روش، زباله به گاز یا سوخت مایع تبدیل می‌شود  تا برای تأمین انرژی موردنیاز درماه استفاده شود.این روند می‌تواند ازانتقال سوخت و منابع انرژی از زمین به ماه جلوگیری کند.ایده دیگر استفاده از زباله برای ساخت مصالح است. به عنوان مثال، می‌توان از پلاستیک بازیافت شده برای ساخت قطعات مورد نیاز یک سازه در ماه استفاده کرد. این امرمی‌تواند به کاهش وابستگی به ارسال مصالح اززمین کمک کند.

کاوشگر خورشیدی رکورد سرعت را دوباره شکست 

از لس‌آنجلس به لندن در ۴۹ ثانیه!

کاوشگر خورشیدی پارکر بار دیگر بارسیدن به سرعت خیره‌کننده ۶۳۵ هزارو۲۶۶کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع‌ترین شیء ساخته شده توسط بشر را از آن خود کرد. این رکورد جدید در اواخر ماه ژوئن به ثبت رسید و نشان‌دهندهٔ پیشرفت‌های چشمگیر ناسا در زمینه کاوش فضایی است.
 
رکوردشکنی‌های پیاپی
این اولین بار نیست که پارکر رکورد سرعت را جا به جا می‌کند. پیش از این، در ماه نوامبر۲۰۲۱، با سرعت ۵۸۶ هزار و ۸۶۳ کیلومتر بر ساعت و در اولین ملاقاتش با خورشید با سرعت ۵۳۱ هزار کیلومتر بر ساعت، عنوان سریع‌ترین شیء ساخته شده توسط انسان را به خود اختصاص داده بود.
 
راز سرعت باورنکردنی پارکر
راز این سرعت خیره‌کننده درترکیبی ازدقت ومانورهای هوشمندانه نهفته است.پارکر در مداری بیضی‌شکل به دور خورشید می‌چرخد و در مواقعی که به زهره نزدیک می‌شود، از جاذبهٔ گرانشی این سیاره برای شتاب گرفتن و رسیدن به سرعت‌های فوق‌العاده بالا استفاده می‌کند.

آینده‌ای پرشتاب
دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که پارکر درسال آینده میلادی،زمانی که دوباره به خورشید نزدیک می‌شود،به سرعت ۶۹۰هزارکیلومتر بر ساعت دست یابد و رکورد خود را بار دیگر ارتقا دهد.
 
مقایسه‌ای شگفت‌انگیز
برای درک بهتر سرعت خارق‌العادهٔ پارکر،کافی است به این نکته توجه کنیم که اگرشماسوار براین کاوشگربودید، می‌توانستید مسافت بین لس‌آنجلس تا لندن را تنها در۴۹ ثانیه طی کنید! این درحالی است که سریع‌ترین موشک ساخته شده توسط انسان، فالکون۹ اسپیس‌ایکس، حداکثر سرعتی معادل ۳۳٫۵۱۸ کیلومتر برساعت دارد.باورنکردنی‌تر اینکه، در اوج سرعت خود، پارکر می‌تواند در کمتر از ۴ دقیقه یک دور کامل زمین را طی کند و از هر چیزی که در مدار زمین می‌چرخد، از جمله ایستگاه فضایی بین‌المللی (با سرعت ۲۷٫۶۰۰ کیلومتر بر ساعت) و فضاپیماهای وویجر ۱و۲(با سرعت‌های ۶۱٫۵۰۰ و ۵۶٫۳۰۰ کیلومتر بر ساعت) سریع‌تر است.

سفری به اعماق ناشناخته
کاوشگر پارکر باعبور ازجو خورشیدی و تحمل گرمای شدید و تابش‌های رادیواکتیو، اطلاعات ارزشمندی از جو و میدان مغناطیسی این ستاره به دانشمندان ارائه می‌دهد و به درک بهتر ما از خورشید و نحوه تاثیر آن بر منظومه شمسی کمک می‌کند.

پوشیدنی  خاص برای  ورزشکاران المپیک
پژوهشگران دانشگاه استنفورد نوعی دستکش خنک کننده به نام CoolMitt ابداع کرده‌اند که می‌تواند به ورزشکاران در تنظیم دمای بدنشان در گرمای شدید تابستان پاریس کمک کند. با توجه به گرمای پیش‌بینی شده برای تابستان ۲۰۲۴ در پاریس و عدم وجود تهویه مطبوع در محل اقامت ورزشکاران، تنظیم دمای بدن به یک چالش مهم برای کسب مدال در المپیک تبدیل شده است.این دستکش مانند یک دستگاه خنک کننده کوچک عمل می‌کند که با خنک کردن خون در دست، دمای کل بدن را پایین می‌آورد.ورزشکاران می‌توانند از این دستکش در زمان استراحت بین مسابقات، ست‌ها و تمرینات استفاده کنند.دکتر«کریگ هلر» مخترع CoolMitt:«اگر گرما را از هسته بدن خارج کنید، از تجمع گرما در عضلات فعال جلوگیری می‌کندو آنها به کار خود ادامه می‌دهند.» «تایلر فردریچ» دستیار مدیر دو و میدانی دانشگاه استنفورد: «تنظیم گرما و تنظیم دمای هسته بدن در برخی موارد می‌تواند برای عملکرد در سطح بالا بسیار مهم و حیاتی باشد.» 
CoolMitt می‌تواندبه عنوان یک ابزارجدید و کارآمد برای کمک به ورزشکاران در رسیدن به حداکثر عملکردشان در گرمای شدید مورد استفاده قرار گیرد.

نانولوله‌های کربنی جایگزین فلزات در صنعت  
نانولوله‌های کربنی، موادجدیدی با ساختار استوانه‌ای توخالی از اتم‌های کربن هستند که به دلیل خواص منحصر به فرد خود، می‌توانند جایگزینی برای فلزات در صنایع مختلف باشند.

مزایای نانولوله‌های کربنی:
استحکام مکانیکی بالا: 
۱۰۰ برابر قوی‌تر از فولاد
وزن کم: کسری از وزن فولاد
رسانایی الکتریکی و حرارتی عالی: بهتر از مس
قابلیت تولید در ابعاد نانومتری: ۰٫۷ نانومتر(۵۰هزار برابر نازک‌تر از موی انسان) 

کاربردهای نانولوله‌های کربنی:
صنعت الکترونیک:
ساخت ترانزیستور،صفحه نمایش لمسی، سلول‌های خورشیدی،مهندسی مکانیک و هوافضا: ساخت مواد کامپوزیتی سبک و قوی برای هواپیما، خودرو و…
 ‌
مزایای استفاده از نانولوله‌های کربنی:
 کاهش آلودگی:
 جایگزینی فلزات آلاینده با نانولوله‌های کربنی
صرفه‌جویی در مصرف انرژی: به دلیل وزن کم و کارایی بالا
امکان ساخت محصولات جدید و پیشرفته: در حوزه‌های مختلف

بازسازی بافت‌های بدن با نانوذرات طلایی و گرما
دانشمندان ایتالیایی روشی جدیدبرای بازسازی بافت‌های بدن بااستفاده ازنانوذرات طلایی و گرماارائه کرده‌اند.نانوذرات طلایی به سلول‌های آسیب‌دیده تزریق می‌شوند.نانوذرات در معرض نور مادون قرمز نزدیک قرار می‌گیرند.نانوذرات گرما تولید می‌کنند.گرمای خفیف باعث تحریک سلول‌ها برای بازسازی می‌شود.

موارد استفاده:
بازسازی اندام‌ها، ترمیم زخم‌ها، درمان سرطان
این روش نویدبخش رویکردی جدید درپزشکی برای بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده و درمان بیماری‌هاست.
محققان درحال مطالعه بیشتر درمورد این روش و کاربردهای بالقوه آن هستند.

حباب‌های پروتئینی انقلابی در تصویربرداری و درمان بیماری‌ها
دانشمندان دانشگاه رایس موفق به ساخت حباب‌های پروتئینی بسیار ریزی به اندازه ویروس شده‌اندکه می‌توانند برای تصویربرداری و درمان بیماری‌هابه نقاط غیرقابل دسترس بدن برسند.این حباب‌ها که به دلیل اندازه کوچک‌خودبه راحتی دربدن حرکت می‌کنند، می‌توانند از طریق جریان خون و موانع بیولوژیکی عبور کرده و به غدد لنفاوی و سایر نقاط دور افتاده برسند. این پیشرفت علمی، چشم‌اندازهای جدیدی را برای درمان سرطان‌ها وبیماری‌های عفونی ازطریق تصویربرداری سونوگرافی با وضوح بالا و تحویل هدفمند داروبه ارمغان می‌آورد.دانشمندان درحال انجام تحقیقات بیشتر برای بررسی ایمنی وکارایی این روش در انسان‌ها هستند.انتظار می‌رود حباب‌های پروتئینی، انقلابی در تصویربرداری پزشکی و درمان بیماری‌ها ایجاد کنند.

راه‌اندازی MRI برای خودروها  
مرکز خدمات خودرو BMW of Honolulu از سیستمی مبتنی برهوش مصنوعی رونمایی کرده که می‌تواند درعرض چند ثانیه، به طور کامل یک خودرو را اسکن و ایرادات آن را تشخیص دهد. این سیستم که به عنوان «اولین دستگاهMRI برای خودروها» شناخته می‌شود، می‌تواند۳۶۰درجه از خودرو را اسکن کندوحتی قسمت زیرین آن راکه بررسی آن برای رانندگان دشواراست، مورد بررسی قرار دهد.این سیستم می‌تواند تمام قسمت‌های خودرو، حتی قسمت زیرین آن را اسکن کند.پس ازاسکن، گزارشی تصویری از وضعیت خودرو به مالک ارائه می‌شود.این سیستم  در صنعت تعمیر و نگهداری خودرو نقش مهمی ایجاد خواهد کرد و به رانندگان کمک می‌کند تا به سرعت و به آسانی از وضعیت خودرو خود مطلع شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها