نشست خبری امام جمعه شهرستان دشتستان با اصحاب رسانه؛

به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی

"حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح" : اولین بار نماز جمعه در زمان پیامبر به امر خدا در شهر مدینه بعد از تشکیل حکومت وی اقامه شد و شخص پیامبر خود نیز امام جمعه بودند.
کد خبر: ۱۴۶۵۱۸۲
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم- امام جمعه شهرستان دشتستان روز پنجشنبه 28 تیر ماه درنشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین عليه‌السلام و یارانش گفت:نهضت ابا عبدالله جهاد تبیین بود و حضرت زینب (س) در قالب خطبه ها و سخنرانی ها پرچم دار این جهاد شد و از این طریق مظلومیت امام حسین(ع) را به عالم ثابت کردند ، ما نیز باید زینب وار پیام رسان آنان باشیم و منویات ایشان را انتشار دهیم همچنین رسانه ها باید نقش پررنگی در جهاد تبیین داشته باشند که دشمن نتواند به دستاوردهای انقلاب  و آینده انقلاب ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح  به مناسبت سالگرد برگزاری نماز جمعه در پنجم مردادماه بیان کرد: اولین بار نماز جمعه در زمان پیامبر به امر خدا در شهر مدینه بعد از تشکیل حکومت وی اقامه شد و شخص پیامبر خود نیز امام جمعه بودند.

وی ادامه داد:در وصف نماز جمعه همین بس که در قرآن سوره ای بنام جمعه آمده است و نماز جمعه حج مستمندان به شمار می رود و با حج برابر است.

امام جمعه دشتستان گفت:در فضیلت نماز جمعه حضرت امام می فرماید:سزاوار است که امام جمعه در خطبه های خود مسائل عبادی و سیاسی را بیان کند.

وی در مورد تاریخچه نماز جمعه بیان کرد: اولین بار در کشور با حکم حضرت امام،مرحوم آیت‌الله طالقانی چند ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۵ مرداد ۱۳۵۸ به عنوان امام جمعه تهران معرفی شدند و به فاصله چند ماه پس از آن امام جمعه دشتستان معرفی شد و دشتستان اولین شهرستان از استان بوشهر بود که درخواست امام جمعه کرده اند و اولین امام جمعه برازجان شیخ غلامحسین رحیمی در خرداد ماه ۱۳۵۹ بوده است و بعد از ایشان برادرشان حجت‌الاسلام شیخ عباس رحیمی بوده که هر دو نویسنده و خطیب بوده اند.۳ آبان ۱۳۶۳ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مهری به مدت ۱۸ سال امامت جمعه دشتستان را به حکم امام بر عهده داشتند و از تیر ماه ۱۳۸۶ تاکنون حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه دشتستان بوده اند که پنجمین  امام جمعه شهرستان می باشند.

وی افزود:مصلی برازجان جزو  مصلی های بی نظیر کشور می باشد و از ویژگی های مهم آن این است که همیشه فعال می باشد و میز خدمت در آن به دستور شهید جمهور برگزار می شود و نیز مسجد جامع شهرستان است و در سطح کشور جزو نماز جمعه های تراز می باشد.

مصلح اظهار کرد:از اولویت های ما زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهر بوده است ؛ در محله هایی که مسجد نداشتند مسجد ساخته شد و تا کنون بیش از ۱۵ مسجد با حمایت و همکاری خیرین ساخته شده است که نقش به سزایی در رشد سیاسی مردم داشته است و در سطح شهرستان ۶ نماز جمعه داریم و برنامه ترویج روضه خوانی های خانگی و جلسات خانگی قرآن نیز داریم.

وی در پایان افزود از جمله برنامه‌های سال آینده اعتلای مسجد تراز انقلاب اسلامی و بحث جوانی جمعیت برای تحکیم خانواده و تربیت نسل جوان مومن و خوب را داریم.

 

به مناسبت سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها