مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز خبر داد؛

تشویق کاهش مصرف برق با استفاده از پویش با انرژی

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز از راه اندازی پویش با انرژی برای تشویق در کاهش مصرف برق خبر داد.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان البرز از راه اندازی پویش با انرژی برای تشویق در کاهش مصرف برق خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۵۱۴۴

حامد حمزه زاده در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز بیان کرد: در هفته گذشته که روز‌های گرمی را پشت سر گذاشتیم و خبر‌هایی مبنی بر ایثار و فداکاری کارکنان وزارت نیرو برای اورهال کردن توربین‌های بخاری مخابره شد پیک مصرف برق حدود ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوات بوده که بی سابقه است.
وی ادامه داد: در البرز نیز به مانند سایر نقاط کشور شرایط هوایی گرمی بر جو استان حاکم شد و میزان مصرف برق را افزایش داد که گرمای هوا موجب تعطیلی روز پنج شنبه شد.
حمزه زاده بیان کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم ساعات کار دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۶ تا ۱۳ تعیین شد و دستگاه‌های اداری موظف شدند میزان برق مصرفی خود را درساعات اداری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد و پس از ساعت اداری با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی ۷۰ درصد کاهش دهند، و اگر اداره یا نهادی این محدودیت ایجاد شده را رعایت نکند بعد از دو اخطار با قطعی برق مواجه می‌شوند.
وی با تاکید اضافه کرد: اداراتی که مصوبه هیات وزیران را اجرا نکند مشمول قطعی برق در ساعات اداری و پس از وقت اداری می‌شوند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان البرز مطرح کرد: در سال جاری شاهد رشد ۶ تا ۸ درصدی مصرف برق در کشور به نسبت سال گذشته هستیم و در سال جاری نیز از نیمه دوم تیرماه شاهد رشد بی سابقه گرمای هوا در کشور بودیم که دلیل مضاعفی بر افزایش مصرف برق شد.
حمزه زاده بیان کرد: بیشترین سهم مصرف برق در تابستان مربوط به خنک کننده و سیستم‌های سرمایشی منازل خانگی است که در فصل گرما وارد مدار می‌شوند که با مدیریت مصرف برق می‌توان جریان پایدار برق را تضمین کرد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که کولر گازی دارند با تنظیم دمای کولر خود روی ۲۴ تا ۲۵ درجه می‌توانند نقش قابل توجهی در کاهش مصرف برق داشته باشند، از سوی دیگر شهروندانی که از کولر آبی استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از دور کند و استفاده از سایبان در کاهش مصرف برق نقش آفرین باشند.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان البرز مطرح کرد: مصرف برق کولر گازی به شدت بیشتر از کولر آبی بوده که این میزان مصرف باعث می‌شود منابع انرژی بیشتری مصرف شود، در نتیجه آسیب بیشتری به محیط زیست می‌رسد، مضاف بر این اقلیم استان البرز برای استفاده از کولر آبی سازگاری بیشتری دارد.
حمزه زاده با اشاره به پویش باانرژی که توسط صنعت برق راه اندازی شده است، اظهار کرد: شهروندانی که در این پویش شرکت کنند و ۱۵ درصد از برق خود را کاهش دهند، می‌توانند در قرعه کشی ۳۰۰ خودرو و جوایز نقدی که به این منظور در نظر گرفته شده مشارکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها