روزنامه آمریکایی: اسرائیل در حمله به «المواصی» ۸ تُن بمب بر سر غیرنظامیان ریخت

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در بمباران اخیر خود در منطقه «المواصی» در شهر «خان یونس» ۸ تُن بمب و مواد منفجره را بر سر غیرنظامیان ریخت.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۸۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه خبری المیادین، در حالی که نهاد‌های متعدد سازمان ملل بر جلوگیری از هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی تاکید دارند، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» فاش کرد که ارتش رژیم اسرائیل هفته گذشته در بمباران منطقه المواصی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه از ۸ تن بمب و مواد منفجره استفاده کرده است.
 
ارتش رژیم صهیونیستی شنبه گذشته در جنایتی وحشتناک چادر‌های آوارگان فلسطینی در منطقه المواصی را هدف قرار داده که در این حمله بیش از ۴۰۰ نفر شهید و یا زخمی شدند.
 
ارتش اسرائیل حتی نیرو‌های امدادی و آمبولانس‌هایی را که در حال کمک به مجروحان این جنایت بودند را هدف قرار داد.
 
این منطقه در جنوب نوار غزه، محل اسکان هزاران آواره فلسطینی بود که هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
 
شاهدان درباره لحظات اولیه این جنایت گفتند که ارتش صهیونیستی بمباران گسترده و شدیدی در این منطقه انجام داد و با جنگنده‌های اف ۱۶ بمب‌های نیم تنی را بر روی اردوگاه آوارگان انداخت.
 
شاهدان همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با ۹ موشک به طور پیاپی اردوگاه را هدف قرار داد.
 
به گفته این شاهدان، بعد از آنکه پهپاد‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه آوارگان را هدف قرار داد، به وسیله تیربار به سمت خودرو‌های امدادی تیراندازی کردند.
 
براساس این گزارش، طبق یک نظرسنجی که به سفارش موسسه افکارسنجی «یوگاو» انجام شد، ۵۲ درصد آمریکایی‌ها موافق هستند که حمایت‌های تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی باید متوقف شود تا تجاوز‌ها به نوار غزه نیز پایان یابد.
 
این خبر در حالی منتشر می‌شود که وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت ماه بطور علنی اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری M ۷۹۵ به رژیم اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ارسال کرد؛ گلوله‌های بزرگی که در سیستم‌های هویتزر استفاده می‌شوند.
 
بر اساس گزارش ها، دولت دموکرات جو بایدن نیازی ندارد سایر کمک‌های نظامی را در صورتی که کمتر از مقدار مشخصی باشد به کنگره اطلاع دهد. با این حال، رسانه‌های آمریکایی از فروش نظامی دیگری به اسرائیل، از جمله کیت‌های راهنمایی برای تبدیل بمب‌های "سنتی" به بمب‌های هدایت شونده با سیستم رهیاب خبر داده بودند.
 
همان زمان بایدن با اشاره به بمب‌های دو هزار پوندی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است، اظهار کرد: آمریکا به تامین سلاح‌های دفاعی برای اسرائیل از جمله سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین ادامه خواهد داد.
 
کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که این رژیم به بهانه هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت روز به روز بر جنایات خود علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه می‌افزاید.
 
بر اساس آخرین آمار اعلام شده، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ نفر دیگر زخمی شده اند که بیشتر این افراد را کودکان و زنان تشکیل داده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها