در میزگرد رسانه ای شرکت سهامی آب منطقه ای یزد مطرح شد:

صرفه جویی در مصرف آب کیفی توسط صنایع استان با اجرای کامل بازتخصیص

مدیریت مصرف مهمترین عامل در جلوگیری از افت فشار آب در تابستان

یزد- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: جهت جلوگیری از کاهش افت فشار و قطع آب در استان لازم است مردم سراسر استان در مصرف آب صرفه جویی کنند.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۶۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، جواد محجوبی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میبد که در راستای رویداد آبی این شهرستان برگزار شد، گفت: با توجه به گرمای بیش از حد دمای هوا، مردم با استفاده از سایه بان کولر، وسایل کاهنده آب، آبیاری قطره ای و نوین و استفاده از پرلاتور در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد افزود: میزان بارندگی شهرستان میبد در سال آبی جاری 115.7 میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته 13.9 درصد افزایش داشته است.

محجوبی خاطر نشان کرد: شهرستان میبد در دوره 10 ساله منتهی به خرداد 1403، متاثر از خشکسالی شدید و در دوره یکساله متاثر از خشکسالی ضعیف تا متوسط است.

محجوبی با بیان اینکه میزان افت دشت یزد_اردکان سالیانه 44 سانتیمتر است، ابراز کرد: میزان متوسط کسری مخزن این دشت 97.52 میلیون متر مکعب است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با اشاره به اینکه مجموع 49.43 میلیون متر مکعب آب از منابع این شهرستان برداشت می شود، گفت: 37.07 میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی، 6.06 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و خدمات و 6.3 میلیون متر مکعب آب در بخش شرب و بهداشت مصرف می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در این شهرستان در بخش کشاورزی است، خاطر نشان کرد:  75 درصد آب در بخش کشاورزی، 13 درصد در بخش شرب و بهداشت و 12 درصد در بخش صنعت و خدمات برداشت می شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مصطفی وطن خواه رییس اداره منابع آب منطقه شمالی، گزارشی از عملکرد این اداره در سال گذشته ارائه داد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها