جهانگیر الیاسی:

زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تأمین شد

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون زمین ۲۸ هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأمین شده است که این رقم در هفته‌های آینده به ۳۷ هزار و ۱۹۰ واحد خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۳۱
نویسنده سیددارا سیدعباسی

جام جم آنلاین، جهانگیر الیاسی صبح امروز شنبه در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج اظهار کرد: با تامین این میزان زمین برای متقاضیان با الحاق در سه بخش شامل توافق با سپاه پاسداران در دوشان، توافق با دانشگاه آزاد داخل محدوده و اراضی دیواندره، تعداد زمین‌های تامین شده از کل زمین‌هادر این حوزه، در دولت های نهم تا دوازدهم بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تعداد متقاضیان مسکن در کردستان ۹۲ هزار نفر است که این خود نشان می دهد در این استان نیاز به مسکن بیشتر از سایر استان‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه علی‌رغم تامین مسکن، در زمینه ساخت مقداری عقب هستیم، گفت: زمان بر بودن آماده سازی ناشی از خاکبرداریهای فراوان و محدودیت فصل کاری در استان از دلایل برخی کاستی ها در حوزه ساخت بوده است.

وی به برخی مشکلات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبار و تاخیر در پرداخت صورت وضعیت سازندگان توسط بانک عامل، عدم تعیین تکلیف مالکیت پروژه ۱۲ هکتاری قروه، عدم تعیین تکلیف پروژه ۲۷ هکتاری دهگلان و وجود معارض در اراضی قشلاق از جمله مشکلات موجود است.

الیاسی نقل و انتقال نهضت ملی مسکن، ممانعت شهرداری از اجرای پروژه و عدم امکان برداشت وجه بابت هزینه‌های آماده‌سازی از حساب را از دیگر مشکلات موجود اعلام کرد.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف نوع اراضی در شهرهای دیواندره، دهگلان، کامیاران، قروه و سقز، تعیین تکلیف اراضی تامین شده دیواندره، تامین زمین شهرک سازی بانه و تامین زمین تصویب کمیسیون ماده پنج جهاد کشاورزی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: در دولت سیزدهم سه شهرک با کاربری مسکونی و غیرمسکونی شامل شهرک فردوس سقز، شهرک نیشتمان سنندج که نیازمند رفع تصرف است و شهرک راه آهن به نتیجه رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها