بسته تسلیحاتی جدید آمریکا در راه سرزمین‌های اشغالی

دست و دلبازی آمریکا در تجهیز جلاد

از۷اکتبر وشروع جنایات اسرائیل درغزه، آمریکایی‌ها از هیچ‌گونه کمکی به رژیم صهیونیستی دریغ نکرده‌اند و سیل عظیم تسلیحات آمریکایی در کنار سایر کمک‌های اقتصادی و امنیتی، روانه سرزمین‌های اشغالی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۰۳
 
هیچ‌‌یک از جنایات اسرائیل در ۹ماه گذشته اعم از کشتار نزدیک به ۴۰هزارنفر که ۷۰درصد آنها زنان و کودکان هستند، حمله به بیمارستان‌ها، بمباران مدارس تحت نظارت سازمان ملل،لشکرکشی زمینی به رفح و...باعث نشده خللی درکمک‌های آمریکابه اسرائیل ایجاد شود و کاخ سفید با وجود موج عظیم اعتراضات در آمریکا، هر بار اعلام کرده اسرائیل هنوز از خطوط قرمزی که آمریکایی‌ها دارند عبور نکرده؛ بنابراین حمایت واشنگتن از تل‌آویو همچون قبل ادامه می‌یابد. 
   
گوشه‌ای از کمک‌های نظامی آمریکا
فهرست به‌روزرسانی‌شده محموله‌های تسلیحاتی نشان می‌دهد دولت بایدن هزاران بمب و موشک را از آغاز دور جدید درگیری‌ها در غزه، به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده است. براساس اطلاعاتی که از سوی دو مقام آمریکایی فاش شده، آمریکا دست‌کم ۱۴ هزار بمب ۲۰۰۰ پوندی «ام‌.کی۸۴»، ۶۵۰۰ بمب ۵۰۰پوندی، ۳۰۰۰ موشک نقطه‌زن هوا به سطح «هل‌فایر»، ۱۰۰۰ بمب سنگرشکن و ۲۶۰۰بمب کم قطررابرای رژیم‌صهیونیستی فرستاده است.به‌گفته کارشناسان،این محموله‌های ارسالی متناسب بانیازرژیم صهیونیستی برای برطرف کردن کمبود‌های تسلیحاتی در حدود ۹ ماه گذشته است. یک مقام ارشد دولت بایدن گفته واشنگتن از هفت اکتبر، ۶.۵میلیارد دلار کمک امنیتی به رژیم‌صهیونیستی ارسال کرده است.
   
ادعاهای صهیونیست‌ها درباره کاهش کمک‌ها
با وجود مستندات فراوان درباره کمک‌های فراوان تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل، صهیونیست‌ها درهفته‌های گذشته بارها ادعاهایی درباره خودداری واشنگتن از ارسال برخی کمک‌های نظامی به تل‌آویو مطرح کرده‌اند.کاخ سفید بارها این ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کرده واگرچه مدعی شده‌اندمحدودیت‌هایی درارسال برخی اقلام تسلیحاتی برای اسرائیل وجود دارد اما همه مقامات آمریکایی تاکید دارندحمایت واشنگتن ازتل‌آویو خدشه‌ناپذیر است.گزارش‌هایی نیزکه منتشرمی‌شودتاییدکننده مواضع مقامات آمریکاست و آن‌طور که رویترز گزارش کرده واشنگتن درحال مذاکره بارژیم صهیونیستی است تا محموله بمب‌های ۲۰۰ پوندی را آزاد کند.آمریکا همچنین با از سرگیری ارسال بمب‌های ۵۰۰پوندی(۲۲۷کیلوگرمی) به اسرائیل که بخشی از کمک‌های نظامی به این رژیم به ارزش۳.۸میلیارددلاراست،موافقت کرده است.همچنین برت‌مک گورگ،هماهنگ‌کننده امورخاورمیانه دولت جوبایدن، رئیس‌جمهور آمریکاکه درسرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌سر می‌برد، اعلام کرد آمریکا در روزهای آینده تسلیحات و مهمات حیاتی به اسرائیل ارسال می‌کند.
   
بیشترین آسیب به غیرنظامیان
کمک‌‌های بی‌دریغ آمریکا به اسرائیل در حالی است که در ماه‌های گذشته نه‌فقط صهیونیست‌ها از کشتار غیرنظامیان ابایی نداشته‌اند، بلکه مستندات نشان می‌دهد حتی درکشتارغیرنظامیان وافزایش شمارشهدا تعمد دارند. گزارش‌هایی درباره به‌کارگیری هوش مصنوعی در یافتن نقاط هدف، مؤید همین مسأله است و اکنون روزنامه گاردین نیز گزارشی منتشر کرده به نقل از جراحان خارجی که در مراکز درمانی غزه کار کرده‌اند که نشان می‌دهد سلاح‌های اسرائیل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بیشترین آسیب را به غیرنظامیان وارد می‌کند، آسیب‌هایی که نتیجه آن نه‌فقط قطع عضو که مرگ است. پزشکان می‌گویند براساس بررسی‌هایی که روی مجروحان و شهدا انجام داده‌اند موشک‌ها و گلوله‌هایی که در مناطق مملو از غیرنظامیان شلیک می‌شود مملو از فلزاتی است که برای تکه‌شدن به قطعات ریز ترکش طراحی شده‌اند. پزشکان داوطلب دردو بیمارستان غزه گفتند اکثر عمل‌های آنها روی کودکانی بوده که با قطعات کوچک ترکش مجروح شده‌اند واین ترکش‌ها زخم‌هایی برجای می‌گذارند که به‌سختی قابل تشخیص هستند اما وسعت تخریب گسترده‌ای در بدن دارند.
به نوشته گاردین، عفو بین‌الملل گفته است به نظر می‌رسد این سلاح‌ها برای به حداکثر رساندن تلفات طراحی شده‌اند. فیروز سیدوا، جراح تروما از کالیفرنیا که ماه آوریل در بیمارستان اروپایی در جنوب غزه کار می‌کرد، می‌گوید: حدود نیمی از آسیب‌هایی که من به آنها رسیدگی کردم مربوط به نوجوانان بود. آسیب‌هایی به اصطلاح انشعابی زیادی دیدم که بسیار کوچک بودند به حدی که هنگام معاینه بیمار قابل دیدن نبودند. بسیار کوچک‌تر از هر چیزی که قبلا دیدم اما آسیب زیادی در داخل بدن وارد می‌کند.» کارشناسان تسلیحات می‌گویند ترکش‌ها و زخم‌ها با سلاح‌های اسرائیل مطابقت دارد و برخلاف سلاح‌های معمولی که برای تخریب ساختمان‌ها استفاده می‌شوند، این‌ها برای ایجاد تعداد زیادی تلفات طراحی شده‌اند.گاردین با شش پزشک خارجی که در سه ماه گذشته در دو بیمارستان غزه، اروپا و الاقصی کار کرده‌اند، صحبت کرده است. آنها گفتند جراحات در بزرگسالان و کودکان دیده شده اما آسیب وارده به بدن‌های جوانان شدیدتر است.مارک پرلموتر، جراح ارتوپد از کارولینای شمالی که در بیمارستان سیدوا کار می‌کرد، گفت: کودکان در برابر هرگونه آسیب نافذ، آسیب‌پذیرتر هستند؛ زیرا جثه کوچک‌تری دارند. قسمت‌های حیاتی آنها کوچک‌تر است و راحت‌تر از بین می‌رود. وقتی کودکان دچار پارگی رگ‌های خونی می‌شوند، رگ‌های خونی آنها آن‌قدر کوچک است که به‌سختی می‌توان آنها را کنار هم قرار داد. شریان تغذیه‌کننده ساق، شریان فمورال تنها به ضخامت یک رشته فرنگی در یک کودک است. خیلی کوچک است؛ بنابراین ترمیم آن و چسباندن اندام بچه به آنها بسیار دشوار است. تا حد زیادی شایع‌ترین زخم‌ها، زخم‌های ورودی و خروجی یک یا دو میلی‌متری هستند. اشعه ایکس استخوان‌های تخریب‌شده‌ای را نشان داد که در یک طرف آن یک سوراخ سوزنی وجود دارد و در طرف دیگر استخوانی است که به نظر می‌رسد یک تایر تراکتور از روی آن عبور کرده است. بچه‌هایی که ما آنها را عمل کردیم، اکثرشان از این مبادی ورودی و خروجی کوچک داشتند.
   
​​​​​​​قوانین زیبا فقط روی کاغذ
ارسال محموله‌های تسلیحاتی آمریکا برای اسرائیل و به‌کارگیری این مهمات در نسل‌کشی مردم غزه درحالی صورت می‌گیرد که آمریکایی‌ها در زمینه تحویل تجهیزات نظامی به دولت‌های خارجی، مقررات زیادی دارند اما عملکرد آنها نشان می‌دهد این قوانین که ظاهری متمدنانه دارند، تنها روی کاغذ باقی مانده‌اند. به عنوان مثال، قانون «لِی‌هی / Leahy» هرگونه انتقال کمک‌های نظامی به دولت‌ها یا گروه‌های خارجی را که مرتکب نقض فاحش حقوق‌بشر می‌شوند، ممنوع کرده است.بایدن در هشتم فوریه، یک یادداشت امنیتی صادر کرد که در آن جزئیات این قوانین را یادآور شده و یک الزام جدید هم به آن اضافه کرد که دولت باید سالانه گزارشی در مورد میزان پایبندی دریافت‌کنندگان کمک‌های نظامی به این استانداردها را به کنگره ارائه دهند.وزارت خارجه آمریکا در همین ارتباط از دولت‌هایی که تسلیحات آمریکایی را دریافت می‌کنند خواست تضمین کتبی بدهند که استانداردهای آمریکا از جمله الزامات مربوط به حفاظت از غیرنظامیان را رعایت می‌کنند.  وزارت خارجه از رژیم صهیونیستی هم خواسته که در این زمینه، تضمین کتبی بدهد اما در عمل مشاهده می‌کنیم که اسرائیل از هیچ‌گونه جنایتی در غزه خودداری نکرده و آمریکا هم مشکلی در این زمینه ندارد. مت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی قبل گفت که نشانی از نقض قانون دیده نمی‌شود. اما گروه‌های بشردوستانه از دولت بایدن خواسته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را نپذیرد. آنها تاکید دارند اسرائیل به‌رغم این‌که خود انکار می‌کند، از روش‌های مختلف از جمله ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه، تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها