ایران با تداوم فعالیت۳سال اخیر به صادرکننده برق تبدیل می‌شود

یزد- استاد دانشگاه گفت: تامین برق در اوج‌بار ۷۷ هزار مگاواتی یک هنر است و تداوم دست‌فرمان ۳ سال گذشته ایران را به یک صادرکننده برق تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۶۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سید دانیال‌ آل‌هاشم با اشاره به شرایط تامین برق کشور اظهار داشت: میزان اوج‌بار به ۷۷ هزار و ۵۱۵ مگاوات رسیده که یک نصاب بی‌سابقه است و شاهد هستیم که با گرمای کمترازایران چگونه شبکه برق کشورهای عربی یکی یکی فرو می‌پاشد.

استاد دانشگاه ادامه داد: نزدیک به ۴۰ هزار مگاوات از این مصرف فقط برای وسایل سرمایشی است، امروزدمای خنک خانه درگرمای تابستان یک حق برای مردم ایران تداعی می‌شود، درحالیکه درتوسعه یافته ترین کشورها قطعی برق یک امر مرسوم است.

وی افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته، نصب تجهیزات ژنراتور برق برای خانه‌ها استاندارد اجباری است و علت آن طبیعی بودن قطعی برق است.

آل‌هاشم گفت: باید از برق بدانید تا متوجه شوید پایداری شبکه و فرکانس آن‌ هم در این گرما و اوج بار ثبت شده چقدر دشوار است ومطابق پایش‌های دانشگاهی در این مدت شبکه برق پایدار بوده و‌ نارسایی‌ها هم به دلیل حادثه بوده که طبیعی است.

وی گفت: برخی کارشناسان تفاوت مگاوات و‌مگاوات ساعت را نمی‌دانند، کاهش ناترازی برق از ۲۴ درصد نیاز به ۱۲ درصد نیاز آن‌هم طی سه سال یک شاهکار فنی و‌ مهندسی است وعمق ناترازی برق نصف شده و تداوم این دست فرمان ایران را به یک صادرکننده برق در پایان برنامه هفتم تبدیل می‌کند.

وی افزود: ۲۳ هزار مگاوات نیروگاه در دست ساخت است که بین ۹۰ تا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها