محمد دانشفر در این رابطه گفت : سال ۱۳۹۶ باند دوم محور بجنورد عاشقانه در بخش خندقلو تکمیل و تحویل راهداری شد و تا سال ۹۸ هیچگونه نشستی در آن محدوده وجود نداشت. وی با بیان اینکه آزمایشات متعددی نیز در زمان احداث مسیر انجام شده بود، گفت: اما از سال ۹۸ وارد ترسالی شدیم و بارندگیهای شدیدی در آن محدوده رخ داد که سطح آب را بالا آورد. وی ادامه داد: زمین لرزهای نیز در محدوده بدرانلو و خندقلو رخ داد که سبب شروع رانشها از سال ۹۹ در آن محدوده شد. دانشفر تاکید کرد: به دلیل اینکه بارشها همچنان در آن محدوده ادامه پیدا کرد، رانشها نیز تشدید شد و به همین دلیل باید این محور ایمن سازی شود. مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال شرق کشور اظهار کرد: در یک سال گذشته پیگیریهای بسیاری انجام شد و مشاور نیز در حال مطالعه نحوه ایمن سازی این محور است. وی تاکید کرد: مطالعات مشاور تا حدود دو هفته آینده تکمیل میشود و در حال حاضر به گزینهای رسیده است که نشان میدهد برای ایمن سازی آن نقطه باید پل احداث شود. دانشفر ادامه داد: بر این اساس باید پلی ۱۳۰ متری با شمعهای عمیق ۳۰ متری زده شود و پل نیز بر بستر سنگی دوخته شود تا ایمنی راه تامین شده و بتوان ترافیک را از آن محدوده عبور دهیم. وی گفت: از آنجایی که این مسیر در اختیار سازمان راهداری قرار دارد باید جلساتی را با آنها تشکیل داده و مباحث مالی و انتخاب مجری را دنبال کنیم. مدیرکل ساخت و توسعه راههای شمال شرق کشور افزود: بدین منظور باید مناقصهای را برگزار کنیم تا عملیات اجرایی احداث پل در این نقطه آغاز شود. این موضوع نیز نیازمند تکمیل شدن مطالعات است که پس از آن انجام میشود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد