ایوان کاغذی من اشتراکی از جنس کتاب در یزد

یزد- طرح «ایوان کاغذی من» با شعار «ایوان زندگی خود را با کتاب بسازیم» ویژه سنین ۵ تا ۱۷ ساله با هدف ترویج کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۴۲۹۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) و گرامیداشت روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس اهداف ۲۲ گانه خود در حوزه‌هایی مانند ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز فعالیت دارد هرچند که با تشکیل نهاد کتابخانه‌ها بخش اعظم از این کار بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

حسین دشتی،  با اشاره به فعالیت ۲۵۰ موسسه فرهنگی و هنری مختلف در استان یزد، گفت: طرح «ایوان کاغذی من» یک طرح نوآورانه، خلاقانه و مفید است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود را موظف به حمایت از آن می‎داند، هرچند که طرح به لحاظ مالی توسط موسسه مبتکر آن، خودگردان است. 

وی با بیان این که بسیاری از والدین خواستار کتاب خوان شدن فرزندانشان هستند ولی تخصص و آگاهی لازم را برای تحقق این موضوع ندارند، گفت: قطعاً این طرح می‌توان با کمک متخصصان حوزه کتاب، خانواده‌ها را در این امر یاری و در این حوزه تسهیلگری داشته باشد.

مجری طرح «ایوان کاغذی من» نیز با تسلیت ایام عزاداری ماه محرم، در این باره افزود: شاید وجه تشابه در تقارن روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان با ایام عزاداری‌های سید الشهدا(ع)، موضوع آگاهی بخشی به جامعه باشد و قطعاً رسانه‌ها در این امر نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کنند. 

پوریا پیراسته  با بیان این که طرح «ایوان کاغذی من» اشتراکی از جنس کتاب ویژه سنین ۵ تا ۱۷ سال است، به اهمیت همسویی کتاب با کاغذ و قلم به رغم توسعه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در عصر حاضر تاکید کرد.

وی گفت: این طرح به دنبال برخی چالش‌های مربوط به کتاب در خانواده‎ها مانند تمایل خانواده‎ها به حوزه کتاب توسط کودکانشان به جای تلفن همراه و فضاهای مجازی، دسترسی گاهاً دشوار به کتاب‌های مورد نیاز یا نبود فرصت خرید آنها، انتخاب سخت خرید کتاب با توجه به مواجه شدن با انبوه کتابها در کتابفروشی‌ها، طراحی و مورد اهتمام قرار گرفت.

 

 پیراسته ادامه داد: در قالب این طرح افراد ضمن عضویت در این رویداد و پس از مصاحبه حضوری و تلفنی توسط کارشناسان و تسهیل گران کتاب کودکان و نوجوانان جهت پی بودن به سلیقه و علایق کودکان و نوجوانان، کتابهای مناسب و مطابق با خواسته‌های آنها را تهیه و برایشان ارسال کند.

این فعال فرهنگی استان افزود: این طرح با شعار «ایوان زندگی خود را با کتاب بسازید» از شهریورماه سال گذشته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و از پوستر آن رسماً رونمایی و آغاز شد ولی به دلیل برخی مشکلات طی عملاً از سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون بالغ بر ۵۰ نفر در این طرح مشترک شده‌اند.

وی از ویژگی‌های اشتراک ایوان کاغذی به تهیه کتاب‌های مورد نظر والدین، تضمین ارسال کتاب‌های برگزیده و جدیدترین آثار ناشران مطرح کشوری، دریافت کتاب برابر با مبلغ اشتراک طی هفت مرحله ارسال پستی رایگان در مدت یکسال، تضمین تعویض کتاب، برگزاری کارگاه‌های متنوع ادبی با حضور نویسندگان و مترجمان حوزه کودک و نوجوان، مشاوره‌های حضوری و تلفنی با محوریت کتاب و کتابخوانی، ارسال بسته‌های تشویقی و ارزیابی مهارت کتابخوانی کودکان و نوجوانان عضو به منظور سنجش بازخورد طرح، اشاره کرد. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها