اعلام برخی شرایط مهم برگزاری انتخابات

عضوگیری خانه مطبوعات 28 تیر متوقف می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن انتخابات خانه مطبوعات استان و توقف عضوگیری خانه در 28 تیر برای مدتی محدود تا برگزاری انتخابات گفت: برخی شرایط برگزاری این انتخابات بر اساس مفاد اساس‌نامه از طرف وزارت فرهنگ ابلاغ و تأکید شده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۸۵
نویسنده ابوالفضل شمسی

به گزارش جام جم آنلاین_ چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیام احمدی افزود: طبق ابلاغیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و بر مبنای تبصره یک ماده 21 اساس‌نامه خانه مطبوعات، لازم است خبرنگاران برای نامزدی در هیات مدیره این خانه از طرف رسانه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستند، بیمه باشند.

وی به تبصره هشت ماده 21 اساسنامه اشاره و تصریح کرد: در این تبصره، لزوم استقرار دفتر مرکزی نشریات در استان یادآوری و اعلام شده است و در صورتی که نشریه چاپی باشد، باید نیمی از شماره‌های مورد انتظار در یک سال گذشته را اعلام وصول الکترونیک کرده و اگر خبرگزاری یا پایگاه خبری است، لازم است 6 ماه مستمر در حال فعالیت باشد.

احمدی با بیان اینکه در نامه ابلاغی وزارت بر رعایت تبصره پنج ماده 42 اساس‌نامه خانه مطبوعات تأکید شده است، اظهار داشت: در این ماده به شکلی دیگر، موارد تبصره هشت ماده 21 به عنوان شرط لازم برای عضویت در خانه مطبوعات تکرار شده است و واقع بودن دفتر مرکزی رسانه در استان را ضروری می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق ماده 43 اساس‌نامه، روزنامه‌نگاران فعال در رسانه‌های منطقه‌ای یا سراسری، مشروط به آنکه دفتر مرکزی رسانه آن‌ها در استان واقع و دارای پروانه فعالیت دفتر رسانه صادره از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه باشد، می‌توانند به عضویت خانه مطبوعات آن استان درآیند.

احمدی یادآور شد: بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و با توجه به اینکه عضوگیری در خانه، 28 تير برای مدتی محدود متوقف خواهد شد لازم است در زمان مشخص‌شده، پایش اعضا طبق ماده 42 اساسنامه انجام و تمامی درخواست‌های باقی‌مانده تا 31 تیر تعیین تکلیف شود.

گفتنی است، انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال و بختیاری از ساعت 10 تا 12 روز سه‌شنبه دوم مرداد همراه با 10 استان دیگر به‌صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها