مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز مطرح کرد؛

ارتقاء وضعیت دیوارنگاره‌های اهواز نسبت به ۱۰ سال گذشته

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: دیوارنگاری‌های افقی و عمودی شهر به لحاظ کمی وکیفی نسبت به ۱۰ سال گذشته ارتقا بسیار خوبی داشته است.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۷۱
نویسنده معصومه مجدم

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین – خوزستان، سجاد حیدری پیش از ظهر امروز (دوشنبه 18 تیر) در نشست خبری که در این سازمان برگزار شد،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: سازمان زیباسازی در سه بخش اصلی دیوارنگاره های شهری، نورپردازی های سطح شهر و المان ها فعالیت دارد. همچنین طراحی هندسی میادین، فضا سازی شهری و مبلمان شهری نیز سیاست گذاری هایی دارد.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه دیوارنگاری های افقی و عمودی شهر به لحاظ کمی وکیفی نسبت به 10 سال گذشته ارتقا بسیار خوبی داشته، تصریح کرد: انجام دیوارنگارها براساس فراخوان کشوری انجام می شود که آثار هنرمندان سراسر کشور توسط اساتید دانشگاه انتخاب و طرح برگزیده اجرا می شود.

 

وی با اعلام اینکه دیوارنگاره های مرتفع در 2 بخش انجام شده، عنوان کرد: یکی از بخش ها یادواره شهدا بود که تمثال یادگاران دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و موضوعات فرهنگی و مذهبی در سطح شهر به صورت نقاشی دیواری اجرا شد. در بخش دیوارنگاری افقی نیز کارهای بسیار خوبی در سطح شهر صورت گرفته که از جمله آن می توان به نقاشی دیوارهای مدارس، ارگان ها و دیوارهایی که به سطح اصلی شهر مشرف هستند اشاره کرد.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش نورپردازی، گفت: نورپردازی المان های شهری، پل ها، ابنیه ها و میادین از وظایف اصلی این سازمان است که نورپردازی پل پنجم، پل چهارم، مسجد آذربایجانی ها، عمارت معین التجار، جشن نور پارک 42 هکتاری و تونل نوری پارک میثاق از جمله آن ها هستند.

 

حیدری ادامه داد: همچنین در نوروز سال گذشته اقداماتی در بخش المان های نوری، سان لایت ها و کهکشان ها صورت گرفت که به طور مثال می توان گفت سان لایت ها بر روی تیرهای برق به گونه ای کار شد که تقویم و مناسبت ها را نمایش می دهند و به نوعی جایگزین بنرها هستند که می توان گفت از هزینه های چاپ نیز جلوگیری بعمل آمده است.

 

وی با بیان اینکه المان ها نیز از دل فراخوان ها انجام می شود، اظهار کرد: این فراخوان ها از طریق سایت سازمان، نصب پوستر در دانشگاه های هنر و فضای مجازی اطلاع رسانی می شود و در نهایت آثار منتخب استفاده می شوند.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز با اعلام اینکه المان های شهر به 2 دسته ثابت و مناسبتی تقسیم می شوند، عنوان کرد: المان های مناسبتی مرتبط با ایام خاص مثل عید فطر، عید نوروز، ماه محرم و .. هستند که پس از مدتی جمع آوری می شوند اما المان های ثابت در میادین و مکان های خاص به طور ثابت نصب می شوند که از جمله آن می توان به المان های سلامت و مادر شهید اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از ارگان ها به بخش مطالعات نیاز دارند، افزود: اگر از قبل مطالعات پروژه ها را انجام دهیم باعث می شود کار درخوری ارائه دهیم اما اگر این اقدام صورت نگیرد خروجی خوبی نخواهد داشت که این سازمان طرح های مطالعاتی پروژه های میدان راه آهن تا میدان ساعت، بوستان افشاری، پل سفید و ... را در دست اجرا دارد.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز در خصوص اقدامات انجام شده در سالجاری بیان کرد: نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف به طور حدود 4 هزار متر با نصب پروژه های یک متری در دست کار است که امسال افتتاح خواهد شد.

 

ساخت باغ وحش مصنوعی در اهواز

حیدری با بیان اینکه ایجاد باغ وحش طبیعی کار سختی است، تصریح کرد: بسیاری از شهرها به سمت ساخت المان یا ماکت حیوانات هستند که در این راستا، زیباسازی اهواز نیز ساخت باغ وحش مصنوعی را در دستور کار قرار داده که بنا است بیش از 30 گونه حیوان در مجموعه پارک حجاب اهواز نصب شوند.

 

وی اضافه کرد: همچنین المان کوسه که مدت ها در کنار پارک لاله رها شده بود را نیز تکمیل خواهیم کرد که با پیکسل های نوری روشن می شود.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: متاسفانه تخریب و سرقت وسایل در اهواز وجود دارد و ما تا جایی که امکان داشته باشد اقداماتی مثل جوشکاری، بتن گذاری و ریختن سیمان روی کابل های برق را برای جلوگیری از ربوده شدن انجام می دهیم.

 

حیدری افزود: البته لوازمی که برای نورپردازی تهیه می شود با کیفیت و دارای گارانتی هستند که اگر به دلیل خرابی دچار مشکل شوند، تعویض خواهند شد اما متاسفانه اکثر خاموشی ها به دلیل دزدیده شدن وسایل است.

 

وی اماکن تاریخی را سرمایه مردم خواند و عنوان کرد: میراث فرهنگی در این خصوص وظیفه سختی برعهده دارد ما نیز در کنار آن ها هستیم و کاری را بتوانیم انجام  می دهیم به طول مثال برای جلب توجه بیشتر این اماکن را نورپردازی می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها