وال استریت ژورنال:

ایران به رغم فشارهای واشنگتن، یک قدرت جهانی شده است

رسانه آمریکایی در گزارشی درباره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران اذعان کرده که این کشور امروز با وجود تمام تحریم‌ها، نسبت به دهه‌های گذشته نفوذ و تأثیرگذاری بیشتری در عرصه بین‌المللی دارد.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۸۱

به گزارش جام جم آنلاین، جمهوری اسلامی ایران با رهبری آیت‌ الله «سید علی خامنه‌ای» توانسته «در برابر چندین دهه فشارهای آمریکا مقاومت کند» و با همکاری با روسیه و چین، تلاش‌های غرب برای منزوی کردنش را خنثی سازد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال با این مقدمه و ضمن اذعان به اشتباهات فراوان دولت‌های متمادی ایالات متحده در منطقه، گزارش داد جمهوری اسلامی امروز «بزرگ‌ترین تهدید تاریخ ۴۵ساله خود از زمان انقلاب را متوجه آمریکا» ساخته است.

به ادعای این روزنامه، جنبش‌های مقاومت منطقه که رسانه آمریکایی به توانمندی آن‌ها در منطقه اذعان کرده، تحت حمایت ایران قرار دارند و کشورهایی مانند عراق، لبنان، یمن و سوریه از تهران تأثیر می‌پذیرند.

در این گزارش همچنین به عملیات وعده صادق اشاره شده که به گفته رسانه آمریکایی بزرگ‌ترین حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر بوده است.

«سوزان ملونی» عضو اندیشکده «مؤسسه بروکینگز» که در دولت‌های مختلف آمریکا نقش مشاوره در مورد ایران را بر عهده داشته، ایران امروز را قدرتمندتر از ایران قبل از انقلاب اسلامی ارزیابی کرده و می‌گوید: «از بسیاری جهات، ایران امروز قدرتمندتر، بانفوذتر، خطرناک‌تر و تهدیدآمیزتر از ۴۵ سال قبل است.»

به گزارش وال‌استریت ژورنال، از زمان دولت «جیمی کارتر» در آمریکا، تمامی دولت‌های این کشور مقابله با رشد ایران را در دستور کار سیاست خارجی خود قرار داده‌اند؛ اما امروز «قدرت فزاینده ایران نشان‌دهنده شکست غرب است.»

در این گزارش آمده است: «تحلیلگران باور دارند تحریم که ابزار همیشگی غرب بوده، دیگر نمی‌تواند ایران را در عرصه جهانی منزوی کند. ایران در واکنش (به تحریم‌ها) اقدام به تعمیق همکاری‌های خود با محور چین و روسیه کرده است.»

به گزارش این روزنامه، دولت‌های مختلف در کاخ سفید هر یک به نوبه خود سیاستی را در قبال ایران در پیش گرفتند و نسبت به پیشینیان خود کوشیدند تا عرصه را بر ایران تنگ‌تر کنند یا آزادی عمل بیشتری به آن بدهند. بااین‌حال، ایران همواره یک سیاست دفاعی منسجم را در پیش گرفته که شامل ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر حملات دشمان و ایجاد شبکه‌ای از متحدان خود در منطقه است.

به گزارش این روزنامه، حضور نظامی آمریکا در منطقه و حمله به عراق و افغانستان نتوانسته مانع رشد ایران شود و نفوذ نظامی و سیاسی این کشور در منطقه افزایش یافته است. ایران همچنین در همکاری با روسیه و چین به‌عنوان ۲ متحد قدرتمند خود، سعی دارد در سراسر جهان با نفوذ ایالات متحده مقابله کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها