اعزام گروه‌های جهادی دامپزشکی به مناطق روستایی سیستان وبلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از اعزام گروه‌های جهادی این اداره به مناطق روستایی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۲۹۹۴

به گزارش جام جم آنلاین،غلامرضا سرگزی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: گروه‌های جهادی و جهادگران دامپزشکی سیستان و بلوچستان در قالب چهار اردوی جهادی و ۱۷ رزمایش به ۱۵۶ روستا به طور مستمر و ارتباط با بدنه مردمی خدمت‌رسانی کردند.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اردو‌های جهادی، فرصتی استثنایی برای تجربه فعالیت جمعی، ایجاد روحیه جهادی و تقویت حس نوع‌دوستی بوده و دستگاه‌های اجرایی لازم است با نگاهی تکلیف گرایانه، از این اردو‌ها حمایت و پشتیبانی کنند تا با حفظ سرمایه دامی مردم و جهش تولید در راستای تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بیش از پیش در کنار مردم باشیم.
وی گفت: در اردو‌های جهادی دامپزشکی در سه ماهه ابتدایی سال حدود ۲۵ هزار رأس دام و بیش از ۴۱ هزار جایگاه دام سمپاشی و حدود ۶۹ هزار مورد معاینه بالینی و واکسینه شدند که این اقدامات جهادی دامپزشکی پویایی روستا‌ها و حفظ جمعیت دامی سیستان و بلوچستان را به دنبال داشته است.
سرگزی با بیان اینکه در این اردوی جهادی دوره آموزش و ترویج درباره بیماری‌های دامی مهم منطقه بویژه بیماری تب برفکی و هاری نیز به صورت چهره به چهره را دنبال کردیم، عنوان کرد: توزیع بروشور و ارائه خدمات بهداشتی و بیماری یابی نیز به صورت کاملا رایگان برای این منطقه انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام برای پیشگیری از بروز بیماری، واکسیناسیون در کنار رعایت اصول امنیت زیستی و قرنطینه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها