اخیرا در فضای مجازی فیلمی پخش شده که در یکی از کشتارگاه‌ها بسته‌بندی مرغ‌ها باز و با تاریخ جدید دوباره به بازار عرضه می‌شود. با این ادعا که این روزها با فراوانی مرغ و پس‌زدگی بازار مواجه هستیم و برای بالا بردن مدت زمان ماندگاری مرغ از سرکه استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۶۸۱۵

به گزارش جام جم آنلاین؛ مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه گفت: مردم به شایعات در مورد عرضه گوشت مرغ تاریخ گذشته توجه نکنند.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص با ارائه توضیحاتی، گفت: این فیلم مربوط به استان کرمانشاه نیست.

وی ادامه داد: در استان با نظارتی که توسط همکاران و بازرسان در قالب تیم‌های مشترک در سطح مراکز عرضه، کشتارگاه‌ها، سردخانه و پیش‌سرد صورت می‌گیرد محصول گوشت مرغ از زمان خروج از کشتارگاه تا سه روز در شرایط صفر تا چهار درجه در مغازه فروش مرغ کشتاری مهلت عرضه دارد و قطعا اگر خارج از این زمان، مرغ عرضه شود توسط بازرسین جمع‌آوری و با دستور قاضی امحا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در توضیح پروسه نظارت دامپزشکی، گفت: دام قبل از اینکه به چرخه کشتار هم برود توسط دامپزشک مستقر در کشتارگاه سلامت بالینی آن تأیید و در ادامه وارد خط کشتار تحت نظر روحانی مستقر در کشتارگاه با نظارت شرعی ذبح می‌شود.

وی تصریح کرد: دامپزشک مستقر هم بعد از کشتار نظارت‌های لازم را بر خط کشتار انجام می‌دهد و قطعا هرگونه دام و طیوری که انطباق بهداشتی و شرایط سلامت آن مورد تأیید قرار نگیرد از چرخه کشتار حذف می‌شود و در نهایت محصول گوشت قرمز استحصال شده از کشتارگاه قبل از ورود به سفره مردم در شرایط پیش‌سرد قرار می‌گیرد.

حیدری یادآور شد: کشتاری که امروز انجام می‌گیرد روز بعد وارد چرخه مصرف و مراکز عرضه می‌شود چون ۲۴ ساعت در پیش‌سرد با دمای صفر تا چهار درجه قرار می‌گیرد و ۹۹ درصد از انوع بیماری‌ها که احتمالا در لاشه باشد تحت شرایط پیش‌سرد از بین می‌رود.

وی ادامه داد: گوشت قرمز استحصال شده در کشتارگاه چهار روز در دمای صفر تا چهار درجه تاریخ مصرف دارد و گوشت مرغ استحصال شده نیز ۷۲ ساعت بعد از خروج از کشتارگاه قابلیت استفاده دارد.

حیدری در پایان از هم‌استانی‌ها خواست، مردم به شایعات در مورد عرضه گوشت مرغ تاریخ گذشته توجه نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها