افزایش آب زیرزمینی تالاب هشیلان با تغذیه مصنوعی

رییس محیط زیست کرمانشاه گفت: تغذیه مصنوعی تالاب هشیلان باعث شده سطح آب زیرزمینی این منطقه افزایش یابد.
کد خبر: ۱۴۶۲۸۱۶

جام جم آنلاین؛ محمد حسین فلاحتی، با اشاره به وضعیت سراب‌های کرمانشاه، اظهارکرد: خوشبختانه بارش‌های خوب امسال باعث شده اکثر منابع آبی کرمانشاه وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تالاب هشیلان و جزیره‌های آن پُر از آب است و بعید به نظر می‌رسد تابستان امسال مانند سنوات گذشته نیازمند آبرسانی سیار به این تالاب باشیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه دبی کنونی سراب سبزعلی به عنوان منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان را ۳۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال آب به هشیلان از رودخانه رازآور که با همکاری آب منطقه‌ای از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا فروردین امسال ادامه داشت به تغذیه این تالاب کمک بسزایی کرد،  افزود: تغذیه مصنوعی تالاب هشیلان باعث شده سطح آب زیرزمینی این منطقه نیز افزایش یابد و امیدواریم تابستان امسال شاهد خشک شدن این تالاب نباشیم.

وی درباره وضعیت سراب نیلوفر نیز عنوان کرد: دبی این سراب نیز هم‌اکنون حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه بوده و دریاچه سراب وضعیت مناسبی دارد.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه مهمترین مشکل سراب نیلوفر را وجود چاه‌های متعدد اطراف آن که برخی از آنها عمق زیادی دارند دانست و اظهار کرد: اگر میزان برداشت از این چاه‌ها مدیریت شود، می‌توان امیدوار بود سراب نیلوفر نیز تابستان امسال خشک نشود.

فلاحتی بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های این منطقه، رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات آب‌بَر در مزارع اطراف سراب نیلوفر تاکید کرد.

وی درباره وضعیت سراب یاوری نیز گفت: این سراب اکنون دبی ندارد، اما با توجه به انتقال آب رودخانه رازآور برای این سراب، هم‌اکنون دریاچه آن پُر از آب است.

به گفته رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه، با توجه به اینکه خود سراب یاوری دبی ندارد، احتمال اینکه در فصل تابستان امسال خشک شود، وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها