نتانیاهو برای مواجهه با لبنان ‌در یک دوراهی قرار گرفته است

بازنده قمار مرگ و ننگ

هراس اسرائیل از جنگ با حزب‌ا... لبنان شدت گرفته است

تهدیدات توخالی

اگرچه در هفته‌های گذشته برمیزان تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌ا...لبنان افزوده شده و صهیونیست‌ها از آمادگی خود برای حمله به لبنان خبر داده،تحرکات نظامی هم دراین زمینه داشته‌اند اما خبرهای جدید حکایت ازهراس جدی تل‌آویو ازوقوع چنین جنگی دارد.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۹۵
 
درهفته‌های گذشته باوجودتهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی درقریب‌الوقوع بودن عملیات نظامی گسترده علیه لبنان،بسیاری‌از تحلیلگران این تهدیدات راجنگ روانی خوانده‌اند ودرعین حال رسانه‌ها و ژنرال‌های بازنشسته این رژیم بارها نسبت به پیامدهای ناگوار هرگونه جنگ گسترده‌ای با لبنان هشدار داده‌اند.در مقابل، مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرده توقف درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی، منوط به توقف حملات علیه نوار غزه است.در چنین شرایطی کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که برخلاف اظهارات مقامات سیاسی اسرائیل، تل‌آویو تمایلی به وارد شدن به جنگ با حزب‌ا... ندارد و گواه آن، تشدید فشارها علیه شهرک‌نشینان برای بازگشت به شمال فلسطین اشغالی است.
دراین گزارش آمده که در آینده نزدیک جنگی بین اسرائیل وحزب‌ا...رخ نخواهد داد و«به احتمال زیاد اصلا اتفاق نخواهد افتاد».
تامیر مراگ، خبرنگارسیاسی این کانال، از شکاف و اختلاف موجود بین اظهارات عمومی در سطح سیاسی و بحث در داخل اتاق‌های دربسته انتقاد کرد و گفت که آنچه بیش ازفشار آمریکا دراین‌خصوص تأثیر می‌گذارد، این است که اسرائیل به دلیل هزینه‌های موجود، تمایلی به وارد شدن به نبرد علیه حزب‌ا...ندارد.وی توضیح داد که مقامات سیاسی به شهرک‌نشینان شمال خواهند گفت که حزب‌ا...ضربه سختی خورده، وضعیت در مرز به‌شدت تغییر کرده است و سناریوی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ قابل تکرار نیست و درهمین راستا به شهرک‌نشینان برای بازگشت به شمال با کمک‌های مالی کلان فشار خواهند آورد. شهرک‌نشینان در صورت امتناع ازبازگشت ازدریافت چنین کمکی محروم خواهندشد، وضعیتی که درخصوص مرزهای نوار غزه نیز صدق خواهد کرد. مراگ افزود که اسرائیلی‌ها در شمال باید بدانند که «تصمیم برای جنگ واقعی علیه حزب‌ا... در دست آنهاست: اگربرگردند،جنگی رخ نخواهد داد واگراین کار رانکنند،دولت و ارتش اسرائیل چاره‌ای جز جنگ نخواهند داشت». وی اذعان داشت که در وضعیت کنونی درجبهه لبنان، حزب‌ا...درطول جنگ موفق شد یک نوار کامل را تخلیه کند. اگر حزب‌ا... احساس کند پیروز است،جنگ بعدی به‌زودی فرامی‌رسدوکاملا متفاوت ازجنگی خواهد بود که ما برای آن آماده می‌شویم».
 
تداوم وضع گذشته
روزنامه فایننشال‌تایمز هم به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داده که حزب‌ا...ورژیم صهیونیستی به واشنگتن اطلاع داده‌اند که خواستار جنگ تمام‌عیار نیستند.
متیو میلر،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم مدعی شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی که به واشنگتن سفرکرده،گفته که تل‌آویو راهکار دیپلماتیک را به درگیری با حزب‌ا...ترجیح می‌دهد.درهمین حال یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد هدف ما بازگرداندن ایمن شهروندان‌مان به مناطق سکونت‌شان است و ترجیح می‌دهیم این کار از طریق تفاهم انجام شود اما برای همه سناریوهای احتمالی آمادگی داریم.وی گفت:اسرائیل خواهان جنگ باحزب‌ا...لبنان نیست امااجازه حضورتشکیلات نظامی آن در مرزهای شمالی را هم نمی‌دهد.
گالانت درادامه مدعی‌شد:ارتش اسرائیل درصورت بروزجنگ،قادر به واردآوردن خسارت‌های سنگین به لبنان است.وی اظهارکرد: حزب‌ا...بازی خطرناکی راشروع کرده است،ما حملات به شهروندان خودوده‌هاهزاراسرائیلی آواره ازخانه‌ها‌‌ی‌شان‌راتحمل نخواهیم کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها