یورو از امشب وارد مرحله حساس حذفی می‌شود

تب فوتبالی

بعد از دو روز استراحت، از امشب و در شهرهای برلین و دورتموند اولین مرحله حذفی یورو آغاز می‌شود و در همین اولین قدم، دو تیم دوست‌داشتنی و پرطرفدار ایتالیا و آلمان به مصاف حریفان خود می‌روند. در اولین بازی امشب و در شهر برلین، ایتالیا به مصاف تیم سخت‌کوش و غیر قابل پیش‌بینی سوئیس می‌رود.
کد خبر: ۱۴۶۲۶۵۴
 
سوئیس در گروهA و درکنار آلمان قرار داشت واگر گل دقیقه پایانی مهاجم ژرمن‌ها در آخرین بازی مرحله گروهی نبود،سوئیس برنده بازی بود و می‌توانست صدرنشین شود.درآن طرف،اوضاع ایتالیا دقیقابرعکس سوئیس بود.اگر گل دقایق پایانی ماتیو زاکانی به کرواسی نبود، آتزوری از یورو حذف شده بود. بازی با سوئیس می‌تواند برای لاجوردی‌پوشان جنبه انتقامی هم داشته باشد. آخرین تقابل آنها به مقدماتی جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر بر می‌گردد که سوئیس توانست در گروه خودش بالاتر از ایتالیا قرار بگیرد وبه جام‌جهانی برود؛ ایتالیا هم درادامه مسیر مغلوب مقدونیه شد وازرسیدن به جام جهانی بازماند.دردومین بازی امشب نیزآلمان میزبان مسابقات در ورزشگاه شهر دورتموند به مصاف دانمارک می‌رود. آلمان درگروه A این رقابت‌ها با هفت امتیاز صدرنشین شد و در آن طرف دانمارک در گروه C با سه تساوی به عنوان تیم دوم صعود کرد.بازی دانمارک مقابل انگلیس نشان داد که این تیم اصلا رقیب از پیش بازنده‌ای نیست و می‌تواند حریف سرسختی برای یولیان ناگلزمن و شاگردانش باشد. 

آمار ایتالیا-سوئیس
۶۱
این دو تیم تاکنون۶۱ بار در رقابت‌های مختلف با یکدیگر دیدار داشته‌اند که سهم لاجوردی‌پوشان ۲۹ برد و سهم سوئیس فقط ۸ پیروزی بوده است. ۲۴ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در ۶۸ بازی قبلی سوئیس ۶۸ گل و ایتالیا ۱۱۱ گل به ثمر رسانده است.
۷ 
سال ۲۰۲۴ تا به اینجا برای سوئیسی‌ها خوش‌یمن بوده است زیرا در هفت بازی که این تیم در سال جاری انجام داده، هنوز طعم شکست را نچشیده است. این تیم در سه بازی برنده شده و چهار بازی‌اش هم با تساوی به پایان رسیده است. 
۳
روند خوب سوئیس در سال‌های اخیر را می‌توان در این مساله دید که این تیم حالا برای سومین دوره متوالی توانسته به مرحله حذفی یورو صعود کند. این در حالی است که در سه حضور اول‌شان در این مسابقات، جواز صعود به مرحله بعد را به دست نیاوردند. 
۲
ایتالیا در دو یورو قبلی توانسته با موفقیت از مرحله یک هشتم نهایی عبور کند. آتزوری در یورو ۲۰۲۰ توانست اتریش را در وقت‌های اضافه با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد و در یورو ۲۰۱۶ نیز با نتیجه ۲ بر صفر اسپانیا را از پیش رو بردارد.

آمار آلمان- دانمارک 
۲۸
این دو تیم تا امروز ۲۸ بار در رقابت‌های مختلف مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم برد ژرمن‌ها تقریبا دو برابر است. این تیم در ۱۵ بازی پیروز شده و در مقابل دانمارک ۸ برد به دست آورده است. آلمان‌ها در این بازی‌ها ۵۵ گل زده‌اند و در مقابل ۳۸ گل از دانمارک دریافت کرده‌‌اند.
۹
آلمان در۱۲یورو قبلی خود از سال ۱۹۸۰ تاکنون، توانسته در ۹دوره ازمرحله گروهی صعود کندو به مرحله حذفی برسد. این تیم در پنج دوره قبلی نیز موفق به تکرار این کار شده است.به نظر می‌رسد با توجه به میزبانی ژرمن‌ها، صعود در این دوره نیز چندان دور از انتظار نباشد.
۱
مانشافت در دوره قبلی یورو دراین مرحله، یک بار پیروز شده ویک بارهم حذف شده است.این تیم در یورو۲۰۱۶اسلواکی رابا نتیجه ۳ برصفر شکست داد و در یورو ۲۰۲۰ مقابل انگلیس ۲ بر صفر شکست خورد.
 ۱۷​​​​​​​
دانمارک از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تا امروز۱۷بازی در رقابت‌های مختلف انجام داده که فقط دردو دیدار تن به شکست داده است؛ یک بار ۳ بر ۲ مقابل قزاقستان شکست خورده و بار دیگر هم ۲ برصفر به ایرلند شمالی باخت.این تیم در ۱۰بازی از این۱۷دیدار نیز موفق به کسب پیروزی شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها