مردم یاسوج، مسرور در جشن عید غدیر

مراسم شادپیمایی غدیر با استقبال مردم در امام زاده عبدالله (ع) یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۳۶

به گزارش جام جم آنلاین،در این مراسم که صبح امروز از امام زاده عبدالله(ع) به سمت خیابان طالقانی برپا شد و علاقمندان مولی الموحدین امیر الموئمنین علی علیه السلام با برپایی غرفه‌های مختلف از مردم پذیرایی کردند.

در سالروز عید غدیر خم، جای جای کهگیلویه و بویراحمد غرق سرور و شادی است و مردم در انتظار شرکت در جشن بزرگ عصر امروز هستند. در فضیلت عید غدیر و اهمیت ویژه آن در مقایسه با دیگر عیدها، احادیث فراوانی وارد شده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: «روز غدیرخم، برترین و بالاترین عیدهای امت من است؛ روزی است که خدای متعال مرا مأمور کرد برادرم، علی بن ابی طالب را چون نشانه ای بر امتم نصب کنم تا پس از من، با او راه را بیابند و روزی است که خداوند دین مرا کامل و نعمتش را بر امت تمام کرد و راضی شد که اسلام دین آنها باشد».
آن حضرت به امیرمؤمنان، علی(ع) وصیت کردند که این روز را عید بگیرد و فرمودند: «پیامبران نیز چنین می کردند و به جانشینان خود وصیت می کردند که این روز را عید بگیرند.» همچنین پس از اعلام این روز به عنوان عید، خطاب به مسلمانان فرمودند: «هَنِّئُونی، هَنِّئُونی اِنَّ اللّهَ تَعالی خَصَّنی بِالنَّبُوهِ وَ خَصَّ اَهْلَ بَیْتی بِالاِمامَهِ؛ به من شادباش گویید، همانا خدای تعالی مرا به نبوت و خاندانم را به امامت برگزید».
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها