«جام‌جم» پدیده دوست اجتماعی را بررسی می‌کند

به نام دوستی‌ علیه ازدواج

پسر جوان که به خاطر دیه میلیاردی در زندان است‌:

می‌خواهم ‌آزاد‌ شوم‌ تا ازدواج کنم

پسر جوان که با مجروح کردن مرد میانجی به پرداخت دیه یک میلیاردی محکوم شده، از دادگاه درخواست کرد این مبلغ را قسطی کنند تا بتواند آزاد شده و ازدواج کند.‌
کد خبر: ۱۴۶۱۸۸۳
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم‌، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال۱۳۹۹و ‌با وقوع درگیری دسته‌جمعی در یکی از میدان‌های پیشوا آغاز شد‌. در این درگیری مرد جوانی به نام محمود با ضربه چاقو از ناحیه پهلو به شدت زخمی شده بود که به بیمارستان منتقل و معجزه‌آسا از مرگ نجات پیدا‌کرد.‌
ماموران با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته هویت ضارب به نام شهرام ۱۸‌ساله را شناسایی کردند اما او همزمان با این جنایت به طور مشکوکی ناپدید شده بود‌. تحقیقات از شاهدان و بررسی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته نشان داد، محمود با مشاهده چند پسر جوان قصد میانجی‌گری داشته که با ضربه چاقوی شهرام مصدوم‌شد.‌دو سال بعد از این حادثه، ماموران متوجه شدند شهرام به خانه پدری‌اش آمده که به آنجا رفته و او را دستگیر کردند‌. او‌ درتحقیقات مدعی شد محمود قصد حمله به من را داشت که در دفاع ازخودم او رازدم. به این ترتیب پرونده با صدورکیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه دادگاه، محمود در شکایتش گفت‌: آن روز برای هواخوری به پارک رفته بودم که متوجه درگیری چند پسر جوان شدم. قصد داشتم میانجی‌گری کنم‌که شهرام با چاقو‌ چند ضربه به من زد‌. بیهوش شدم و ‌بعد از چند عمل جراحی به هوش آمدم‌. پزشکان می‌گفتند زنده ماندم یک معجزه است‌. الان هم با لوله‌ای که در دیافراگمم‌ گذاشته‌اند، زنده‌ام‌. در این مدت برای درمانم ‌خیلی هزینه کردم و شهرام علاوه بر دیه، باید مجازات هم ‌شود. 
سپس شهرام در جایگاه قرارگرفت و با تکرار حرف‌های قبلی خود گفت‌: من فقط یک ضربه به محمود زدم‌. اگر او‌ را نمی‌زدم، او مرا می‌زد .‌ قضات سپس وارد شور شده و شهرام را به ۸ ماه حبس و پرداخت دو‌سوم و هشت‌درصد دیه کامل به خاطر صدمات به شاکی، محکوم‌ کردند.
این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد. با گذشت چهار سال از ماجرا متهم درخواست اعسار از پرداخت دیه را مطرح کرد که به این درخواستش در دادگاه رسیدگی شد. شهرام با معرفی دو شاهد گفت‌: من توانایی پرداخت دیه یک‌میلیاردی را ندارم‌. قبل از این ماجرا عقد کرده بودم که همسرم منتظر آزادی من و ‌برگزاری عروسی است‌.توانایی پرداخت ۱۰۰میلیون تومان را دارم و بقیه را وقتی آزاد شدم، قسطی می‌دهم .‌ پس از دفاعیات متهم، قضات برای بررسی درخواستش وارد‌شور‌شدند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها