مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان

هفت آیین مرتبط با ماه محرم در استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

برگزاری جلسه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان

جلسه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مشاور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی و دبیر انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد.
جلسه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مشاور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی و دبیر انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۱۷۰۸
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان روابط عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر انجمن خیرین میراث‌فرهنگی در این جلسه که روز 31 خردادماه 1403 در محل سالن جلسات اداره‌کل میراث فرهنگی استان برگزار شد عنوان کرد: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک سازمان غیرسیاسی، غیردولتی و غیر وابسته به نهادهای حاکمیتی کشور است و البته با نظارت دستگاه متولی توسط انجمن راهبری می‌شود.

فعالی گفت: اولین جلسه صندوق خیرین در 14 تیرماه سال گذشته و با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد.

او همچنین عنوان کرد: از مهمترین اقدامات این صندوق میتوان به تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین و تشکیل بانک اطلاعاتی از بناها و ابنیه‌های تاریخی در سطح کشور اشاره کرد.

او بیان کرد: ایجاد زمینه مشارکت و کارگروهی جهت حفظ و احیا، مشارکت در حفاظت از موزه‌ها و پاسداری از میراث ناملموس بخشی دیگر از اهداف این انجمن است.

فعالی گفت: استان گلستان به لحاظ وجود آثار تاریخی و ابینه‌های تاریخی در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است.

او یادآور شد: تاکنون 14 نفر از سرمایه‌گذاران فعال از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان جهت حمایت از تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

فعالی افزود: باتوجه به اینکه انجمن خیرین میراث فرهنگی کشور یه نهاد خصوصی است، دنبال آن هستیم با سازوکار جدید و با برنامه ریزی دخالت دولت در این موضوع را به صفر برسانیم.

 

محمدجوادساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این جلسه عنوان کرد: از مهم‌ترین موضوعات در حوزه میراث‌فرهنگی ساماندهی، حفظ، حراست و احیای بناها و مواریث تاریخی است.

او اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم که به یادگار خواهد ماند تشکیل انجمن خیرین در این حوزه میراث فرهنگی کشور و به طبع آن در استان‌ها است.

محمدجوادساوری گفت: در شرایط موجود دولت به تنهایی توان احیای همه بناها، آثار و ابنیه‌های تاریخی و .. را درسطح کشور ندارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی با تسهیل گری و ترغیب سرمایه‌گذاران در این زمینه استفاده کرد.

او همچنین یادآورشد: با حضور بخش خصوصی شاهد فصل جدیدی از احیای مواریث تاریخی و بناهای تاریخی در سطح کشور خواهیم بود.

در پایان این جلسه حکم رییس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان گلستان به محمدجوادساوری اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها