آمادگی کامل تیم‌های دامپزشکی خراسان جنوبی برای نظارت بر ذبح دام ویژه عید قربان

۶۰ تیم ثابت و سیار دامپزشکی برای نظارت بر سلامت، بهداشت و ذبح شرعی احشام در روز عید سعید قربان در خراسان جنوبی در آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۲۶

 به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل دامپزشکی استان گفت: ۲۵ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار با حضور ۲۵ دکتر دامپزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۴ ناظر شرعی برای ذبح در کشتارگاه‌ها و نقاط تعیین شده در شهرستان‌ها برای ذبح دام مستقر شدند و خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

محمد علی بخشی کارشک افزود: تیم‌های دامپزشکی از صبح امروز، عید قربان فعالیت خود را در شهرستان‌ها آغاز کردند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توصیه می‌شود مردم دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه و یا مکان‌های تعیین شده با نظارت‌های بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

بخشی با تاکید بر اینکه گوشت تهیه شده ۲۴ ساعت و جگر ۴۸ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود افزود: با نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچالی خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بین می‌رود و همچنین توصیه می‌شود در هنگام آماده‌سازی و قطعه بندی گوشت حتماً از دستکش و لوازم حفاظت فردی استفاده شود و پس از اتمام کار تمام لوازم کار شستشو و ضدعفونی شود.

به گفته وی همچنین مردم از مصرف گوشت و جگر نیم پز اکیداً خودداری کرده و حتماً در زمان طبخ به ویژه جگر از مغز پخت بودن قبل مصرف اطمینان داشته باشند.

بخشی با تاکید بر اینکه به دلیل احتمال انتقال بیماری‌هایی از دام به انسان، هرگونه کشتار خارج از کشتارگاه و چرخه نظارتی دامپزشکی ممنوع است.
هم استانی‌ها در صورت وجود هرگونه سوال با شماره گیری ۱۵۱۲ با کارشناسان دامپزشکی در سراسر استان ارتباط برقرار کرده و مشاوره لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز بازرسان بهداشتی دامپزشکی در محل حضور خواهند یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها