رئیس قوه قضاییه اعلام کرد:

انتقال ۴ صیاد ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به ایران

پس از سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به قطر و توافقات انجام شده میان مسئولان دو کشور، صیادان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر آزاد و به کشور منتقل شدند.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۸۶

به گزارش جام‌جم آنلاین، رئیس قوه قضائیه به‌‎تازگی با هدف گسترش ارتباطات و تعاملات میان ملل و دوّل اسلامی به کشور قطر سفر کرد.

محسنی اژه‌ای در جریان سفر به قطر علاوه بر انعقاد توافقات ناظر بر توسعه تعاملات قضایی، دیدار‌هایی را با مقامات قطری از جمله امیر قطر برگزار کرد.

وی  در جریان سفر به قطر دیداری را با ایرانیان مقیم این کشور داشت تا از نزدیک در جریان مسائل آن‌ها قرار بگیرد.

در این سفر حجت‌الاسلام  محسنی اژه‌ای  تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک قضایی بین مسئولان قضایی دو کشور امضا شد.

تسهیل عفو یا انتقال تعدادی از محکومان ایرانی یکی از مهم‌ترین نتیجه‌های این سفر بود.

برهمین اساس، ۴ روز پس از سفر رئیس قوه قضائیه به قطر و توافقات انجام‌شده، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از آزادی و انتقال ۴ نفر از صیادان ایرانی محبوس در زندان‌های قطر به کشور خبر داد.

جلالیان ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۴ نفر از هموطنان‌مان ضمن برخورداری از عفو، از زندان آزاد و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشورمان منتقل شدند؛ این افراد به علت ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی قطر از سوی گارد ساحلی آن کشور دستگیر و در زندان به‌سر می‎‌بردند.

رئیس کمیته انتقال محکومین با اشاره به فعالیت هموطنان استان‌های جنوبی کشور در پهنه‌های آبی و حرفه صیادی، تاکید کرد: به شهروندان ایرانی حاشیه خلیج فارس توصیه می‌کنیم تمهید‌های لازم را در سفر‌های دریایی  به‌کار گرفته و ضمن رعایت حق حاکمیت کشور‌های همسایه از ورود غیرمجاز به حریم این کشور‌ها خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها