مقاوم‌سازی بیش از ۷۳۰۰ واحد مسکن روستایی در تویسرکان

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان گفت: تاکنون بیش از ۷۳۰۰ واحد مسکن در روستا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۷۵۴میلیارد تومان در روستاهای این شهرستان مقاوم سازی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۲۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سهیل مومیوند با بیان اینکه مسکن روستایی محل فعل و انفعالات اقتصادی و اجتماعی روستائیان به عنوان منبع ظهور و بروز هویت فرهنگی ایفای نقش می کند، اظهار داشت: بر این اساس و به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی و ارتقای کیفی مسکن در روستاها طرح مقاوم سازی ،نوسازی وبازسازی مسکن روستایی در کشور شروع ودر شهرستان تویسرکان هم با وجود حدود ۱۳۵۰۰واحد مسکن فرسوده روستایی تاکنون اقدامات خوبی در جهت مقاوم سازی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان افزود: هم اکنون با کمک و مساعدت دولتها، نظام بانکی، همت روستائیان وتلاش همکاران بنیاد مسکن بیش از ۷۳۰۰واحد مسکن در روستا با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ ۷۵۴میلیارد تومان ، مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: با شروع طرح نهضت ملی مسکن در استان سهمی از ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به مسکن روستایی تعلق گرفت که سهم استان حدود ۴۸هزار واحد بوده که با توزیع بر اساس شاخص ها در سال گذشته تعداد ۹۰۰ فقره سهمیه به شهرستان تویسرکان تعلق گرفت و تا کنون تعداد ۸۰۰ فقره به بانک معرفی شده و۴۳۰مورد عقد قراداد صورت پذیرفته است.

مومیوند در ادامه تعداد واحد ساخته شده از ابتدای دولت سیزدهم در این شهرستان را ۳۲۳فقره برشمرد و گفت: این واحدها با پرداخت تسهیلاتی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان و میانگین مساحت ۱۲۰متر مربع و به همراه آورده متقاضی ساخته شده است.

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان با اشاره به وجود دو بخش مرکزی و قلقلرود در این شهرستان بهره مندی بخش قلقلرود را از این تسهیلات به نسبت بیشتر عنوان کرد و افزود: درصد مقام سازی در بخش قلقلرود ۶۵ درصد است که این رقم در حد میانگین استانی را نشان می دهد و اما در بخش مرکزی مقاوم سازی ۴۸% درصد انجام شده که نیازمند تلاش برای رسیدن به میانگین های کشور واستانی دارد.

وی در خصوص کمکهای بلاعوض عنوان کرد: از طریق حساب ۱۰۰حضرت امام (ره) و پرداخت بلاعوض به واحدهای در حال ساخت روستائیان در قالب بلاعوض اقشار، مسکن محرومان، بازسازی سیل سال ۹۸ و کمک خیرین تا کنون ۲۵ میلیارد تومان به ۱۱۵۰واحد روستایی کمک شده است.

مومیوند در ادامه به همکاری مطلوب نهادهای حمایتی با بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: در این خصوص در این شهرستان همدلی و همکاری خوبی بین بنیاد مسکن ونهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد وبهزیستی وبسیج سازندگی وجود دارد که با توجه به تفاهم نامه های کشوری این شهرستان در ساخت واحدها با مشارکت نهادهای حمایتی برای افراد زیر پوشش در قالب تفاهم نامه های ۴۰ هزار کمیته امداد وبسیج سازندگی ،تفاهم نامه ۱۰هزار بهزیست وتفاهم نامه ۵ هزار کمیته امداد عملکرد بسیار مطلوبی داشته ایم به گونه ای که در تفاهم نامه بهزیست نخستین شهرستان بوده که تمامی سهمیه را جذب ،ساخت وبه بهربرداری رسانیده ایم.

مدیر بنیاد مسکن تویسرکان از برنامه بنیاد مسکن برای مقاوم سازی تمامی واحدهای روستایی شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این منظور نیاز به ارائه ۸۷۰۰ فقره تسهیلات داریم تا با همت مردم ومسئولان ودستگاه های مربوطه موفق به مقاوم سازی صددرصدی در روستاها شویم وشاهد ارتقاءکیفیت زندگی وحفاظت از جان ومال روستائیان در حوادث طبیعی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها