ببینید | نگاه ما به حوزه فرهنگ یک نگاه تمدنی است
امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه میزگرد فرهنگی:

ببینید | نگاه ما به حوزه فرهنگ یک نگاه تمدنی است

برنامه میزگرد اقتصادی

قالیباف: برای رسیدن به نقطه مطلوب به مهار تورم و رشد اقتصادی نیاز داریم

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد؛ در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره اندیشی شود.
کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد؛ در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره اندیشی شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۹۰۱

ما بعد از 50 سال موضوع قانون دائمی بانک مرکزی را تغییر دادیم

تعداد بازدید : 18
 
برای از بین بردن پوسته سخت مجوزها نیاز به مرد جنگی مثل قالیباف داریم
تعداد بازدید : 14
 
ما بیش از صادرات نفت و گاز به دیگر کشورها در کشور خودمان حیف و میل انجام میدهیم
 
تعداد بازدید : 8
 
امروز خانواده‌های ایرانی دخل و خرجشان باهم نمی‌خواند به‌ویژه کسانی‌که درآمد ثابت دارند
 
تعداد بازدید : 10
 
نباید رئیس دولتی بیاید که ایده‌هایش را بخواهد تمرین کند
 
تعداد بازدید : 7
 
ما باید اصلاحات اقتصادی انجام دهیم
 
تعداد بازدید : 5
 
ضمانت مدیر قوی بودن بنده سابقه کاری بنده است
 
تعداد بازدید : 8
 
در رده های میانی چندین همت میل نمیشد بلکه حیف میشد!
تعداد بازدید : 6
 
 
باید کیک اقتصاد را بزرگ کنیم
 
تعداد بازدید : 5
 
 
حتما به سمت استقلال بانک مرکزی حرکت خواهیم کرد
 
تعداد بازدید : 3
 
 
حتما تمرکز زدایی خواهیم کرد و کارها را به مردم خواهیم سپرد
 
تعداد بازدید : 5
 
 
به جای این که مردم را مداخله بدهیم در اقتصاد، می رویم مداخله در زندگی مردم و اقتصاد مردم می کنیم و نمونه آن در مساله خودرو مشهود است
 
تعداد بازدید : 4
 
 

محمدباقر قالیباف جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد اقتصادی»، اظهار کرد: با وجودی که بحث ها انتقادی است اما یادمان نرود که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی افتخارات بزرگی آفریده و در حوزه مسائل گفتمانی، قدرت نظامی و نرم و مردم سالاری دینی و کشوری مستقل هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دهه گذشته رشد اقتصادی کمتر از یک درصد و رشد نقدینگی ۲۶ درصد شد این بدان معناست که دخل و خرج خانواده ایرانی به هم نمی‌خورد و نمی‌تواند نیازهای ضروری را تامین کنند به خصوصی برای کسانی که درآمد ثابت دارند. نتیجه آن می‌شود که آن‌ها خدمات جانبی‌شان مثل سلامت، معیشت و آموزش و اوقات فراغت را از دست می‌دهند.

قالیباف بیان کرد: با این وضعیت در پارس جنوبی با افت فشار مواجه هستیم به طوری  در سال ۱۴۲۰ در پارس جنوبی دیگر دسترسی کامل و استخراج نداریم و چند سال آینده ظرفیت به نصف می رسد؛ در نتیجه باید بیش از ۳۱ میلیارد دلار برای واردات گاز بدهیم تا وضعیت فعلی را حفظ کرد.

رییس دولت نباید ایده ها را تمرین کند

وی تاکید کرد:  دیگر نمی‌توان آزمون و خطا کرد. مدیریت قوی اساس کار است و رییس دولت نباید ایده ها را تمرین کند و کارنامه و تجربه کامل نداشته و آگاه نباشد و اقتدار لازم و تصمیم گیری در شرایط سخت نداشته باشد.

قالیباف تاکید کرد: رییس دولت باید بگوید در برنامه هفتم بگوید چه چیزی روی زمین و سفره مردم دارد و وضعیت زیرساخت و پیشرفت و تولید چه می‌شود و چه آثاری در سفره مردم دارد همچنین باید اصلاحات اقتصادی داشت که بخشی از آن ریشه در مسایل داخلی و بخشی خارجی دارد البته که بخشی به فشار  تحریم های اقتصادی برمی گردد اما بخشی از اشکال به خاطر عملکرد ها و بی تدبیری و بی عرضگی ها دارد که باعث فساد و  حیف شدن سرمایه‌ها می شود.

وی ادامه داد: اگر نتوان با روش و ابزار مشخص و مدیریت قوی به راه حل درست رسید یعنی فرصت را از دست دهیم و این ظلم به مجموعه است.

قالیباف تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید مهار تورم و رشد اقتصادی را انجام داد. در مهار تورم دو موضوع مهم کسری بودجه و ناترازی بانکی داریم که باید چاره اندیشی شود.

رییس مجلس با اشاره به تغییر قانون بانک مرکزی و برنامه هفتم توسعه گفت: این قوانین می‌تواند در حوزه کسری بودجه و ناترازی بانکی مشکلات را رفع کند؛ البته اجرای این موارد به مدیر قوی، آشنا و آگاه نیاز دارد وگرنه یک کاغذی بیش نیست.‌

قالیباف همچنین با بیان این‌که «مجلس یازدهم قانون نظام تامین مالی را تصویب کرد»، افزود: برای جهش اقتصادی از جهت وجود قانونی مشکلی نداریم و برنامه هفتم هم آماده است.

وی در عین حال گفت: ۶ برنامه قبلی زیر ۳۰ درصد اجرا شده است؛ لذا احتیاج به مدیر قوی برای اجرای قانون برنامه داریم.

وی گفت: می‌گویند این کار را می‌کنیم اما در ۴۵ سال گذشته کارنامه‌ای دارید که کاری انجام دادید؟ ما نمی‌توانیم ریسک کرده و آزمون و خطا کنیم؛ بنده متعهد به ایجاد تحول هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها