رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت:

شایعه تایید صلاحیت‌ها و تجمعات غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت:

تعیین ۸۴۳ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم کهگیلویه وبویراحمد

۴۴۴ شعبه ثابت و ۳۹۹ شعبه سیار برای جمع آوری آرای مردم استان تعیین شده است.
کد خبر: ۱۴۶۰۶۲۶

به گزارش جام جم آنلاین،هاشمی با بیان اینکه از این تعداد ۳۵۰ شعبه شهری و ۴۹۳ شعبه نیز روستایی و عشایری است، عنوان کرد: ۱۵ هزار نفر در سطح استان عوامل اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های اخذ رای در تهران پلمب و بین فرمانداری‌ها توزیع می‌شود عنوان کرد: تعرفه‌های انتخاباتی توسط وزارت کشور آماده و در زمان مقرر بین استان‌ها توزیع می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سطح شهر یاسوج خیابان مصلی را به عنوان محل برگزاری ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری پیشنهاد دادیم و از شهرداران خواستیم محلی برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی تعیین کنند.
هاشمی در خصوص حضور احتمالی نامزد‌های انتخاباتی در استان گفت: باید ستاد‌های انتخاباتی تشکیل و روسای انتخابات معرفی شوند، ضمن اینکه هیچ نامزدی بدون هماهنگی قبلی وارد استان نمی‌شود و در صورت طی این مراحل مشکلی برای حضور نامزد‌ها در استان نیست.
وی با اشاره به اینکه استان آماده برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری است گفت: ایجاد زیرساخت‌های انتخابات شامل فیبرنوری و سیستم سرمایشی به خصوص در مناطق گرمسیری مورد تاکید است و در حال انجام این موارد هستیم.
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سن رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری باید ۱۸ سال تمام باشد، ادامه داد: متولدین هشت تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند و رای گیری از طریق شناسانه و کارت ملی انجام می‌شود.
طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت‏، کناره‌گیری یا بیماری بیش از دو ماه و عزل رئیس‌جمهور، یا موجبات دیگری از این گونه، ‏شورای موقت ریاست جمهوری موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود که پس از حادثه جانگذار شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان، این فرایند در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها