مازندران، الگوی کشاورزی پایدار و مدرن؛

مازندران همچنان در صدرنشینی تولید مرکبات کشور

مازندران با تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انواع مرکبات در دولت سیزدهم، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۹۸

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،بابک مؤمنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این خبر، گفت: باغداران پرتلاش مازندرانی با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از دانش و تجربه خود، موفق به تولید 3 میلیون و 200 هزار تن انواع مرکبات شدند که این رقم در مقایسه با عملکرد این محصول در دولت قبل 33 درصد رشد داشته است.


وی بابیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید مرکبات کشور، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول به کشورهای دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، عملکرد باغات و تنوع ارقام مرکبات در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.


مؤمنی در خصوص صادرات مرکبات مازندران گفت: خوشبختانه با حمایت‌های دولت و تلاش‌های بخش خصوصی، شاهد رشد چشمگیر صادرات مرکبات از استان بودیم.


وی بابیان اینکه روسیه، عراق، عمان، آذربایجان و کشورهای حاشیه دریای خزر مهم‌ترین مقاصد صادراتی مرکبات مازندران هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تنوع‌بخشی به ارقام، افزایش کیفیت محصولات و حضور فعال در بازارهای هدف، سهم مازندران را در بازارهای جهانی مرکبات بیش‌ازپیش ارتقا دهیم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از باغداران پرتلاش استان و همکاران خدوم خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها