مدیر جهاد کشاورزی دزفول خبر داد؛

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در دزفول

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان مطرح کرد؛

دانش بنیان کردن رکن اساسی افزایش بهره وری تولید

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: مهمترین رکن افزایش بهره وری ، دانش بنیان کردن از طریق فناوری روز است که این علم توسط نخبگان، محققان و دانشمندان تولید می شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۵۶

جام جم آنلاین - خوزستان، سید بهرام اندرزیان ظهر امروز (سه شنبه 22 خرداد ) در  همایش هم‌اندیشی با نخبگان بخش کشاورزی در خصوص معرفی دستاوردها و چالش‌های کشاورزی استان خوزستان گفت:در هر کشوری امنیت ملی در گرو امنیت ملی است و یکی از حربه های دشمن برای ضربه زدن به کشور رقیب از راه امنیت غذایی است.

 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان افزود: علاوه بر امنیت غذایی منابع تولید اعم از آب ، خاک ، ژنتیک گیاهی و جانوری باید حفظ شود و به نسل های دیگر انتقال داده شود.

 

وی تصریح کرد: تغییرات اقلیمی، گرمایش کره زمین ، خشکسالی ها و سیلاب ها روز به روز شرایط تولید را سخت تر می کند.

 

اندرزیان با بیان اینکه در شرایط کنونی که منابع تولید در حال کاهش است برای افزایش تولید مواد غذایی  به ازای هر واحد تولید باید بهره وری را افزایش داد اظهار داشت: مهمترین رکن افزایش بهره وری ، دانش بنیان کردن از طریق فناوری روز است که این علم توسط نخبگان، محققان  و دانشمندان تولید می شود.

 

وی ادامه داد: روش ها و سیستم های سنتی دیگر جوابگوی افزایش تولید نیست و باید از روش های نوین مانند هوشمند سازی استفاده کرد و در این راستا نخبگان کشاورزی به فناوری کشاورزی ورود کرده اند.

 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی ما نبود اعتبار کافی برای استفاده از فناوری های نوین و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی است به طوریکه در سال گذشته ۵۰ درصد اعتبار تخصیص یافته در این حوزه جذب نشد.

وی تصریح کرد: ما از شرکت های دانش بنیان ، کشاورزان پیشرو و  نخبگانی که ایده و محصول دارند استقبال حمایت می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها