درسی که اسماعیلی هرگز فراموش نخواهد کرد

هرگز قبل از پایان وقت جشن نگیرید!

«هرگز قبل از پایان وقت جشن نگیرید! قلب سعید اسماعیلی شکست». این واکنش اتحادیه جهانی کشتی به شکست عجیب و غریب این کشتی‌گیر ایرانی در تورنمنت مجارستان بود.
کد خبر: ۱۴۶۰۵۲۵
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
 
فیلم مربوط به شکست این کشتی‌گیر یکی از مهم‌ترین فیلم‌های مرتبط به ورزش بود که در فضای مجازی وایرال شد. ماجرا چند خطی و غم‌انگیز است: اسماعیلی دو ثانیه مانده به پایان کشتی با حریف کوبایی برای شادی کنار تشک رفت اما حریف از همان دو ثانیه به بهترین شکل استفاده کرد و با گرفتن کمر و زدن فن سالتو کشتی‌گیر مغرور ایرانی را شکست داد. این فن چهار امتیازی بود و به این ترتیب خیلی راحت جای برنده و بازنده عوض شد. جای تاسف است که این موقعیت مملو از غرور به وفور در ورزش ایران یافت می‌شود. اما گویا کشتی‌گیران در این امر خبره‌تر هستند!
     
فراموشی لحظات آخر
کشتی‌گیران ایرانی بیش از هر ورزشکار دیگری لحظات آخر را فراموش می‌کنند و فکر می‌کنند همه چیز تمام شده و ارزشی برای ثانیه به ثانیه یک مسابقه قائل نیستند. اگر فیلم شکست عجیب سعید اسماعیلی در مجارستان فراگیر شد به این دلیل است که در یک عرصه بین‌المللی رقم خورد.وگرنه مشابه این اتفاق به وفور در کشتی ایران رخ می‌دهد به این ترتیب که کشتی‌گیر در لحظات پایانی با تصور این‌که همه چیز تمام شده وپیروزی رابه دست آورده است مبارزه را ول می‌کند و در چند ثانیه برنده و بازنده تغییر می‌کند.
     
نمونه‌های خارجی
غرور کار دست خارجی‌ها هم می‌دهد. چند روز پیش در رقابت‌های دوومیدانی اروپا یک ورزشکار اسپانیایی در مسابقه پیاده‌روی به تصور این‌که دیگر قهرمان شده است پرچم کشورش را دور گردنش گره زد. اما همین کار باعث شد تا یک ورزشکار دیگر به سرعت از کنار او عبور کند و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. چند سال پیش هم یک دوچرخه سوار چند متر مانده به پایان خط دست‌هایش را از دو طرف باز کرد و جشن زودهنگام قهرمانی سر داد. در همان لحظات یک دوچرخه‌سوار نروژی از کنار این ایتالیایی عبور کرد و قهرمان شد. غرور ورزشی همه جا دیده می‌شود اما شاید جنس آن برای ما ایرانی‌ها چیز دیگری باشد.
     
اسماعیلی المپیکی شد
سعید اسماعیلی کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم در انتخابی تیم‌ملی با دو پیروزی مقابل گرایی مسافر پاریس شد. این مسابقات بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی برگزار شد و سعید اسماعیلی در مبارزه نخست با نتیجه ۶ برصفر مقابل محمدرضا گرایی به برتری دست یافت. در مبارزه دوم نیز سعید اسماعیلی با نتیجه ۶ بر۴ مقابل محمدرضا گرایی به برتری دست یافت تا ملی‌پوش وزن ۶۷کیلوی کشتی فرنگی ایران درالمپیک پاریس شود.لازم به ذکراست اسماعیلی برای ملی‌پوش شدن به دو پیروزی وگرایی به یک پیروزی نیاز داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها