توفان یأس و نافرمانی در لانه شیطان

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی این روزها به علت ناکامی در انجام امور محوله در معرض حملات شدیدی از سوی اطرافیان خود قرار دارد، به‌طوری که ماندن «هرتزی هالیوی» در این سمت را به منزله شکست او می‌دانند.
کد خبر: ۱۴۶۰۳۶۱
 
در شرایطی که ارتش اشغالگر در حال جنگ تجاوزکارانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه است، جنگ دیگری نیز در جریان است که درآن خبری از بمباران وحملات نیست،بلکه درباره آینده هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.درخواست‌ها برای برکناری هالیوی زیاد شده و محافل صهیونیست مدعی هستند که تغییر او خون جدیدی به بدنه ارتش رژیم صهیونیستی تزریق خواهد کرد. محافل صهیونیست او را مسبب شکست در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و شکست متوالی در جنگ غزه می‌دانند، از همین رو باید از مقام نظامی خود کنار برود.یوسی یهوشواع، کارشناس نظامی رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت فاش کرد: گذشت روزها عمق شکاف میان فرماندهان ارتش و ژنرال‌های ارشد را آشکارتر می‌کند، به‌ویژه این‌که خشمی از عملکرد رئیس ستاد ارتش وجود دارد و این روند با گذشت زمان بیشتر می‌شود.بحران بی‌اعتمادی به اوج خود رسیده است. با وجود این‌که همه سطوح سیاسی، امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل مسئول شکست هفتم اکتبر هستند، اما نوک پیکان حمله به سمت رئیس ستاد ارتش و ژنرال‌هایش در آن روز است.این کارشناس نظامی ادامه داد که اطرافیان هالیوی در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بقای او را در سمتش به منزله شکست می‌دانند. از نگاه آنها، نبود چشم‌اندازی برای برکناری یا استعفای هالیوی، ارتش را در شرایطی که در آستانه جنگ تمام‌عیار در شمال است، در وضعیت مبهمی قرار خواهد داد که تا زمانی که وی کنار نرود، محال است که از این بن‌بست خارج شود.این تحلیلگر صهیونیست بیان کرد: هالیوی می‌تواند به شکلی که باقیمانده آبرویش حفظ شود، کنار برود.
عاموس یارون، رئیس سابق بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حمله جاری به هالیوی به مثابه تیراندازی به نظامیان داخل یک خودرو زرهی است، زیرا حمله به او به حدی رسیده که در بحبوحه جنگ، او را به‌عنوان ناکام‌ترین رئیس ستاد در ارتش اسرائیل قلمداد می‌کنند.وی افزود: گویا اسرائیلی‌ها هر روز که بیدار می‌شوند، باید شاهد موضع‌گیری دیگری از سوی یک سیاستمدار و روزنامه‌نگار باشند؛ یک وزیر به شکل آشکار به دیگری حمله می‌کند، بحث و جدل در کابینه بالا گرفته و کابینه به سیرک تبدیل شده است.یارون ادامه داد: یک نماینده کنست به دیگری فحاشی می‌کند. عرصه سیاسی و حزبی ما به‌شدت دچار انحطاط و بسیار کثیف شده است. حمله به هالیوی این بار از جانب مری ریگیو، وزیر حمل‌ونقل یا ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی نیست، بلکه از جانب همکارش یفتاح رون تال است که از پشت به هالیوی و کل ارتش خنجر زد و خواستار استعفای فرماندهان ارشد به سبب شکست در هفتم اکتبر شد.رئیس سابق بخش نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که انتقادات گسترده‌ای به ارتش و فرماندهان آن قبل و بعد از هفتم اکتبر وجود داشته و دارد. یک نظامی در صحنه جنگ که باید مطیع اوامر باشد، وقتی می‌شنود رئیس ستاد ارتش به‌عنوان شکست‌خورده‌ترین در تاریخ ارتش معرفی می‌شود، چه فکری می‌کند؟ این در نهایت نظامیان و فرماندهان را آزار می‌دهد و موجب بی‌اعتمادی به ارتش می‌شود.با توجه به اختلافات داخلی درباره آینده هالیوی و ضرورت برکناری او، روز‌به‌روز ساعت خروج وی از ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شود، زیرا هالیوی از هفتم اکتبر در معرض حملات شدیدی قرار گرفته و همه‌روزه متحمل شکست‌های نظامی و عملیاتی می‌شود.
   
نافرمانی از دستورهای ارتش
یک رسانه صهیونیستی از اوضاع آشفته نظامیان رژیم اسرائیل در جبهه‌های جنگ در نوار غزه خبر داد و نوشت که تداوم جنگ به‌شدت روحیه نظامیان این رژیم را تضعیف کرده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص از روحیه درهم‌شکسته نظامیان صهیونیست در نوار غزه و نافرمانی آنها از دستورات نظامی خبر داد. این رسانه به نقل از برخی نظامیان رژیم صهیونیستی افزود که رزمندگان جنبش حماس از جنگ دست برنخواهند داشت.
هاآرتص ادامه داد:نبود اهداف روشن در جنگ سبب شده تا یگان‌های ذخیره و نظامی دچارفرسودگی شوند.یکی ازافسران ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به این رسانه اعلام کرد که نیروهای تیپ ۴۰۱زرهی و گردان‌های پیاده مانند گفعاتی، ناحال و چتربازان که بار جنگ از هشت ماه قبل تاکنون روی دوش آنهاست، به‌شدت درهم‌شکسته و دچار یأس و سردرگمی شده‌اند.هاآرتص همچنین به شکایت نظامیان رژیم صهیونیستی از نابرابری میان نظامیان و عدم برنامه‌ریزی و فراخوانی نیروها بدون اطلاع قبلی به شکل متوالی اشاره کرد.این رسانه اضافه کرد: هنگامی که افسران ارشد برای تشویق و روحیه‌دادن به افسران ذخیره به جبهه می‌آیند، در بهترین حالت مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.هاآرتص با اشاره به نافرمانی نظامیان صهیونیست نوشت که این افراد بارها اعتراف کرده‌اند که بی‌دلیل به سمت فلسطینیانی شلیک کرده‌اند که به مناطق تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌اند، بدون این‌که آنها خطری داشته باشند.این رسانه افزود که نظامیان صهیونیست فلسطینیان را مجبور می‌کنند که قبل از ورود یگان‌های اسرائیلی به مناطق مشکوک، به این مکان‌ها وارد شوند.این خبر درحالی منتشر می‌شود که تحلیلگران صهیونیست طی چند ماه گذشته با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در پیشبرد اهداف خود در جنگ علیه غزه، تاکید کردند که نظامیان این رژیم سردرگم شده‌اند.
یکی از تحلیلگران صهیونیست نیز خطرناک‌ترین نبرد ارتش رژیم صهیونیستی را به جان هم افتادن کنونی ژنرال‌های این رژیم با یکدیگر دانست و افزود: اسرائیل درحال حاضر درچند جبهه درحال جنگ است.این جبهه‌ها شامل جبهه شمال با حزب‌ا...و جبهه‌های نوار غزه، سوریه، کرانه باختری، عراق ویمن است.یوسی یهوشواع، تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: خطرناک‌ترین نبرد ارتش درحال حاضر درگیری جاری و داخلی میان ژنرال‌های ارتش اسرائیل است؛ ژنرال‌هایی که هر روز بر شمار آنها افزوده می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها