مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت:

مستند سازی اسناد شهدای فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

اسناد و مدارک مربوط به شهدای فرهنگی و دانش آموز، جانبازان و ایثارگران فرهنگی این استان جمع آوری، تدوین و مستندسازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۰۱۹۶
به گزارش جام جم آنلاین،محمد جمالی اظهار داشت: اسناد و مدارک شهدای استان با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان جمع آواری می شود.
وی سهم فرهنگیان و دانش آموزان این استان در دفاع مقدس را ۱۰۴معلم شهید، ۴۴۶ دانش آموز شهید، پنج هزار و ۶۰۰ رزمنده فرهنگی، بیش از یکهزار و ۲۰۰ جانباز و ۳۱ آزاده سرافراز اعلام کرد.
جمالی با اشاره به نقش فرهنگیان و دانش آموزان شهید، جانباز و ایثارگر این استان در دفاع از مرزهای میهن اسلامی افزود: هدف از جمع آوری اسناد شهدای فرهنگی حفظ و انتقال ارزش‌های والای شهیدان به نسل های امروزی و آینده است.
وی اضافه کرد: تاکنون وصیت نامه ۹۰ شهید فرهنگی و ۲۰۰ شهید دانش آموز جمع آوری و انتشار داده شد.
جمالی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مختلف برای شتاب بخشی در جمع آوری مستندات لازم شهیدان فرهنگی این استان تصریح کرد: علاوه بر مستندات اماکن و فضاهای آموزشی درگیر با جنگ، اسناد و مکاتبات اداری آنها در دوران دفاع مقدس نیز جمع آوری می شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه با تاکید بر لزوم احیاء و ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت در میان فرهنگیان و دانش آموزان گفت: نقش آموزش و پرورش در انتقال میراث دفاع مقدس به نسل های آینده و دانش آموزان بسیار حساس است.
سرهنگ‌ سلطان خواست خدایی افزود: همه باید در تدوین، ضبط و ثبت رشادت ها، ایثارگری ها و آثار و خاطرات مربوط به حوزه آموزش و پرورش در دفاع مقدس کمک کنند.
وی بیان کرد: حفظ، ترویج و ارائه دستاوردها و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت استان است.
خواست خدایی افزود: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این آماگی را دارد که اسناد و مدارک شهدای استان را در سامانه سجا بارگذاری کند.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس هزار و ۸۸۰ شهید، افزون بر ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده تقدیم کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها