مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

3 هزار و 510 واحد صنعتی در یزد پروانه بهره‌برداری دریافت کردند

یزد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بر اساس پروانه‌های صادر شده در استان یزد از ابتدا تا پایان اردیبهشت 3 هزار و 510 واحد صنعتی در یزد پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۸۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدکاظم صادقیان اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه آمار پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده در استان یزد به 3 هزار و 510 مورد رسیده که صنایع شیمیایی و سلولزی با 912 واحد، بیشترین آمار واحدهای صنعتی فعال استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه 26 درصد پروانه های بهره برداری صادر شده در یزد مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی است، افزود: بعد از آن، صنایع معدنی با 909 پروانه، سهم 25.9 درصدی در صنایع فعال استان را دارد.

صادقیان ادامه داد: صنایع فلزی و برق با 757 واحد فعال، صنایع نساجی و پوشاک با 533 واحد فعال، صنایع غذایی و دارویی با 357 واحد فعال و تولید انرژی و انبار با 42 واحد، به ترتیب رتبه های بعدی را در استان به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ، سهم صنایع فلزی و برق در پروانه های بهره برداری صادر شده را 21.6 درصد، سهم صنایع نساجی و پوشاک را 15.2 درصد، صنایع غذایی و دارویی را 10.2 درصد و سهم واحدهای تولید انرژی و انبار را 1.2 درصد از واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری اعلام کرد.

وی یادآور شد: واحدهای دارای پروانه بهره برداری در استان یزد تا پایان اردیبهشت ماه برای 110 هزار و 305 نفر شغل ایجاد کرده اند که بیشترین میزان اشتغالزایی مربوط به صنایع معدنی و پس از آن، صنایع فلزی و برق است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها