امام جمعه ایلام :

نباید اجازه داد زیست‌بوم طبیعی گونه‌های جانوری و گیاهی توسط افراد ناآگاه به خطر افتد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر حفظ محیط زیست همگام اجرای طرح‌های توسعه‌ای، گفت: نباید اجازه داد که زیست‌بوم طبیعی گونه‌های جانوری و گیاهی توسط افراد ناآگاه یا طماع به مخاطره افتاده و دستخوش تغییر شود.
کد خبر: ۱۴۵۹۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی‌تباردر دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان محیط زیست استان ایلام، اظهار کرد: محیطبانی و حفاظت از طبیعت یک مسئولیت خطیر و نیازمند اشراف اطلاعاتی دقیق و سرعت عمل بالا است.

وی افزود: قوانین مربوط به محیطبانان برای محافظت از این قشر در برابر شکارچیان متخلف، باید قاطع و حمایت کننده باشد.

حجت الاسلام کریمی‌تبار یادآور شد: به فرموده قرآن کریم محیط زیست برای ادامه حیات انسان خلق شده و انسان نیز موظف به آبادانی و حراست از طبیعت است و تخریب محیط زیست جانوری و گیاهی امری نکوهیده و مورد نکوهش است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های مربوط به محیط زیست استان باید رصد و پیگیری شود، بیان کرد: طبیعت متلعق به همه نسل‌ها است و تمام موجودات زنده گیاهی و جانوری در آن حق حیات و امنیت دارند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای طبیعتی بکر و زیبا است که پتانسیل معرفی و جذب گروه‌های گردشگری طبیعت گردی را دارد، ابراز کرد: حوزه گردشگری طبیعی استان باید در سطح ملی و منطقه‌ای معرفی و تقویت شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به ضرورت توسعه در زمینه‌های مختلف، اضافه کرد: طبیعت باید به گونه‌ای که محیط زیست آسیب نبیند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی نسبت به پساب‌های صنعتی که به رودخانه‌های پایین دست سرازیر می‌شود انتقاد کرد و یادآور شد: ورود این پساب‌ها موجب آلودگی روان آب‌ها و سفره‌های زیرزمینی می‌شود و چرخه حیات آبزیان و پرنده‌ها و جاندارانی که از این آبزیان تغدیه می‌کنند و حتی آب شرب مردم و آب مورد نیاز کشاورزان را آلوده می‌کند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: محیطبانان و مجموعه محیط زیست با توجه به رسالت خطیر خود و مسئولیت‌هایی که بر عهده دارند، نقش مهم و مستقیمی در تامین سلامت جامعه برعهده دارند.
وی در پایان اقشار مختلف مردم، بسیج، سپاه، فرمانداران شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر و همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در مهار این آتش‌سوزی قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها