به صورت ویدئوکنفرانسی انجام شد؛

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۸۳ هزار میلیارد ریال طرح‌ دریایی و بندری هرمزگان

بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ هزارو ۱۳۳ میلیارد ریال به دستور وزیر راه‌و‌شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.
بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ هزارو ۱۳۳ میلیارد ریال به دستور وزیر راه‌و‌شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۷۲۴

 هرمزگان-جام جم انلاین- بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ هزارو ۱۳۳ میلیارد ریال به دستور وزیر راه‌و‌شهرسازی به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

بنادر بوموسی، سیریک و پنج فروند اسکله شناور از جمله طرح‌های شاخص دریایی و بندری بود که همزمان با افتتاح  ۲۷طرح بندری و دریایی با بیش از ۲۷هزارو ۲۴۵میلیارد ریال با دستور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و علی‌اکبر صفایی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مراسم ضمن تشریح جزییات این هفت طرح به اقدامات صورت گرفته در بندر ابوموسی اشاره کرد و بیان داشت: این بندر چندمنظوره با هدف ارتقا شاخص‌های بنادر محلی و تقویت زیرساخت‌های مردمی حوزه اقتصادی با ۱۳هزار میلیارد ریال اعتبار  با ۱۳هزار میلیارد ریال اعتبار در ضلع غربی جزیره بوموسی احداث شده است.

“حسین عباس‌نژاد” با بیان اینکه با مساحت ۱۱ هکتار پسکرانه و ۱۵ هکتار حوضچه و ۶ پست اسکله با قابلیت پهلوگیری شناورهای حمل کالای عمومی به ظرفیت ۲هزار تن احداث شده است، عمق آبخور تقریبی ۶,۵ مترنسبت به تراز CD شامل کاربری تجاری، مسافری و شیلاتی را از دیگر مشخصات فنی و کاربردی این بندر عنوان کرد.

بندرچند منظوره سیریک؛ گامی راهبردی در ارتقا شاخص بنادر محلی

بندر چند منظوره سیریک با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در خصوص جزییات این بندر چندمنظوره نیز گفت: بندر چند منظوره سیریک با هدف ارتقا شاخص بنادر محلی و تقویت زیرساخت‌های مردمی حوزه اقتصادی با ۵۱,۵ هکتار اراضی پسکرانه و ۳۶ هکتار حوضچه احداث شده است.

بهره‌برداری از پنج فروند اسکله‌ گردشگری در هرمزگان

“پنج فروند اسکله پهلودهی شناورهای گردشگری شامل سه فروند شناور در  بنادر کنگ و مقام و لنگه در غرب استان، دو  فروند نیز در مبادی گردشگری جزیره قشم(دوربنی و دهخدا) و یک فروند رمپ و دو پست اسکله مخصوص سوخت‌گیری در بندر‌جاسک نیز در راستای ارتقاء شاخص‌های مردمی سازی اقتصاد و گردشگری دریایی با ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید”.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح بهره‌برداری از پنج فروند اسکله‌ گردشگری نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت و نصب اسکله‌های شناور و رمپ‌ها در بنادر کنگ، مقام لنگه، دوربنی ، دهخدا و جاسک در دولت سیزدهم کلید خورد و پیش از این در سال حداکثر اجرای سه فروند اسکله شناور در بنادر صورت می‌گرفت که در دولت سیزدهم این عدد به حدود ۱۴ فروند اسکله  و رمپ شناور در سال جاری رسید.

عباس‌نژاد ادامه داد: با اهتمام دولت سیزدهم به ارتقا زیرساخت‌های بندری، دریایی و مسافری  با یک نگاه متوازن و استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه شاخص مردمی‌سازی اقتصاد ساخت و نصب پنج فروند اسکله شناور، یک فروند رمپ و دو پست اسکله مخصوص سوختگیری توسط سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی برای ایمنی مسافرت‌های دریایی، نیاز به جهش جدید در بحث نوسازی شناور‌های مسافربری دارد که از محل وجوه اداره شده با تشکیل یک کمیته هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

«آماده‌سازی زیرساخت‌های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک، مرکز خدمات دریایی و بندری، ساختمان ICT  و طرح کنترل تردد بندر شهید رجایی از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان با سه طرح یاد شده به بهره‌برداری رسید».

بهره‌برداری از زیرساخت‌های دریایی «کنترل مکران»

«کار بهره‌برداری از زیرساخت‌های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک پس از دریافت مصوبه ایجاد بندر بزرگ در دومین نشست شورای توسعه سواحل مکران تفاهم‌نامه بین وزارت راه و شهر سازی و وزارت نفت مبنی بر واگذاری یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی تحت بهره برداری شرکت ملی نفت ایران واقع در منطقه کوه مبارک به سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد».

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره گفت: طرح بهره‌برداری از زیرساخت‌های دریایی مجتمع بندری مکران در منطقه کوه مبارک با سه هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال و با رویکرد ارتقا شاخص بنادر محلی و تقویت زیرساخت‌های مردمی حوزه اقتصادی در منطقه کوه مبارک شهرستان جاسک استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی ۱۵۵ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال طرح در بندر شهید رجایی

هم‌چنین امروز همزمان با شش طرح بهره‌برداری، عملیات اجرایی طرح‌های توسعه زیرساخت‌های دریایی و بندری در اراضی ۲هزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شامل(احداث پل دسترسی به اراضی ۲۴۰۰ هکتاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی ،احداث فاز اول تاسیسات زیربنایی با ایجاد ۱۴۰ هکتار زیرساخت در اراضی پشتیبانی  توسط سازمان بنادر و دریانوردی) به ارزش ۴۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال با پیگیری و همت دولت سیزدهم آغاز شد.

عملیات اجرایی این طرح در راستای استفاده از موقعیت برتر این بندر به عنوان دروازه صادرات و واردات ایران، با توجه به رشد صنعتی منطقه هرمزگان و افزایش نیاز بازارهای داخلی و به منظور استفاده از زیرساخت‌ها و محیط سرمایه‌گذاری توانمند و ایجاد  هاب لجستیک تجاری کشور توسط سازمان بنادرو دریانوردی کلید خورد.

احداث پایانه مکانیزه غلات بندر شهید رجایی؛ ارتقا شاخص توسعه سرمایه‌گذاری

با توجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در حمل و نقل چند وجهی و توسعه ترانزیت، قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان  ۱۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی منعقد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مزیت‌های پایانه مکانیزه غلات بندر شهید رجایی به تبدیل پسماند دانه‌های روغنی وارداتی به خوراک دام و طیور، تسریع در تخلیه کشتی‌های حامل غلات، افزایش ظرفیت پذیرش پهلودهی کشتی‌ها، کاهش بهای تمام شده واردات کالاهای اساسی و افزایش ظرفیت انبارش کالاهای فله و امکان ذخیره‌سازی غلات با ظرفیت درجا ۲۵۰ هزار تن اشاره کرد.

ایجاد پایانه مکانیزه مواد فله معدنی؛ اهتمام دولت سیزدهم در افزایش حمل‌ونقل ریلی بندر شهید رجایی

عملیات اجرایی احداث پایانه مکانیزه غلات و ایجاد یک پایانه مکانیزه مواد فله معدنی بندر شهید رجایی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان آغاز شد.

عباس‌نژاد ارزش آغاز عملیات اجرایی سه طرح‌ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یاد شده را نیز ۱۵۵ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم در حمل و نقل چند وجهی و افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی در بنادر و در راستای افزایش سهم مواد معدنی در حمل و نقل ریلی بندر شهید رجایی و توسعه بخش معدن، ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه لجستیک، تسهیل و کاهش هزینه‌های فعالیت معدنی در کشور، قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث پایانه مکانیزه غلات به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی منعقد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها