سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای لبنانی:

ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.
سرپرست وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان در بیروت گفت: ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.
کد خبر: ۱۴۵۹۴۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده است در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان شرکت کرد.

علی باقری در این نشست گفت: هدف اصلی من از این سفر ابراز تشکر از مردم عزیز لبنان و دولت و بقیه دستگاه‌ها و مراجع این کشور است که به مناسبت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران با دولت و ملت ایران همدردی کردند و با پیام خودشان و حضورشان در مراسم برای ملت ایران، تسلی بخشی را فراهم کردند.

وی گفت: ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مسئولان لبنان را در دستورکار داشته‌ایم. ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف ایران است و تلاش ایران برای آرامش مردم لبنان همواره در دستورکار بوده و است.

باقری افزود: روابط متین و مستحکم دو کشور شاخص محوری برای منطقه است، همانطور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه در ادامه گفت: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح رایزنی کردیم و اتفاق نظر داشتیم همه کشورها باید یک حرکت جمعی برای مقابله به تجاوزات صهیونیست‌ها داشته باشند، و در این چارچوب برگزاری نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله اهداف مشترک ما است.

تداوم جنگ غزه فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان هم در نشست خبری مشترک با باقری اعلام کرد: دو کشور در مورد خطرات ناشی از تداوم جنگ غزه دیدگاه مشترکی با هم دارند.

وی افزود: تداوم جنگ غزه و ادامه جنایات علیه فلسطینی‌ها، فرصت‌های صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها