پیش بینی افزایش دمای هوا در کرمانشاه
مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

پیش بینی افزایش دمای هوا در کرمانشاه

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛

درخواست همکاری جهت واکسیناسیون طاعون و تب مالت دام سبک در کرمانشاه

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، از واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک علیه ۲ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۲۱

جام جم آنلاین؛ حسین حیدری، مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه امروز، از واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک علیه ۲ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب مالت خبر داد و اظهار کرد: در راستای مهار بیماری‌های مشترک انسان و دام انجام همزمان طرح واکسیناسیون تب مالت و طاعون نشخوارکننده در دام‌های سبک شامل بره و بزغاله سطح دامداری‌های، عشایری، روستایی و صنعتی استان از اول خردادماه جاری به مدت یک‌ماه تا ۳۱ تیرماه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی واکسیناسیون ۲ میلیون دام سبک علیه این ۲ بیماری، گفت: طی ۲ سال گذشته با تحقق ۱۰۰درصدی برنامه‌های پیش‌بینی واکسیناسیون در این راستا، موردی از ابتلا به ۲ بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک و تب مالت در استان گزارش نشده است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه خطاب به عشایر استان، گفت: مایه‌کوبی سراسری علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR)، با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به صورت «کاملا رایگان» از اول خردادماه آغاز می‌شود که درخواست داریم عشایر استان درخصوص واکسیناسیون دام‌های خود در بازه زمانی فوق همکاری لازم را با اداره دامپزشکی به عمل آورید.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ اکیپ در استان در راستای انجام واکسیناسیون دام های سب علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب‌مالت، ادامه داد: در کنار واکسیناسیون دام و تأکید و توصیه به دامداران، ارائه آموزش‌های عمومی در روستاها و شهرها مورد تأکید فراوان است.

حیدری خاطرنشان کرد: چنانچه دامداران و عشایر استان سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتند، می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ ستاد دامپزشکی آن را مطرح کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها