اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور

شناسه انتخاباتی نامزدها اعلام شد

نگاهی به متن و حاشیه ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری

روزهای داغ ساختمان فاطمی

مهلت قانونی برای ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت هشت صبح پنجشنبه، دهم خرداد آغاز شده و دردو روزابتدایی باپیشتازی نمایندگان ادوارمجلس وحضورجسته‌گریخته اصولگرایان واصلاح‌طلبان، ۹سیاستمدار که پنج نفر از آنها نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی هستند، ثبت‌نام خود را به‌عنوان کاندیدای نامزدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، قطعی کردند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۵۱
 
حوالی ظهر پنجشنبه چراغ اول از سوی محمدرضا صباغیان، نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری روشن شد و سپس عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در ادوار نهم، یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور به‌عنوان کاندیدا ثبت‌نام کرد.عصر پنجشنبه اما نام قدرتعلی حشمتیان، رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران که نماینده مجلس در دوره پنجم بوده است، به اسامی کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات اضافه شد تا برای دومین‌بار به‌عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند. او اما با این ادعا که «رزومه من ۱۰۰درصداز نامزدهای دیگر غنی‌تر است اما چون به کسی وابسته نیستم دیده نمی‌شود»، اظهار کرد که در صورت پیروزی در انتخابات دولت «رفاه» راتشکیل می‌دهد. 
     
روز اول؛ یک اصلاح طلب و یک اصولگرا
سعید جلیلی اما با ثبت‌نام در وزارت کشور به گمانه‌های قوی نسبت به حضورش در وزارت کشور برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهر تایید زد و کاندیدا شد تا روز نخست ثبت‌نام از کاندیداها با حضور یک اصلاح‌طلب یعنی کبکانیان و حضور جلیلی به عنوان یک اصولگرا به پایان برسد.
     
پنج ثبت‌نام و یک پیش ثبت‌نام غیرحضوری
شامگاه پنجشنبه دهم خرداد ماه در حالی که حدودا چهار ساعت از ساعت مقرر ۱۸ برای پایان ثبت‌نام‌ها گذشته بود، علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویر درخواست تاکسی اینترنتی دو مقصده از مبدا خود در حوالی محله شیخ هادی ابتدا به سمت وزارت کشور و سپس به سمت پاستور را در صفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت « بدون شما به مقصد نمی‌رسیم...». 
وی رسما با انتشار این پست که می‌توان گفت یک پیش ثبت‌نام غیرحضوری در روز نخست ثبت‌نام کاندیداها محسوب می‌شد، اعلام کاندیداتوری کرد تا پرونده روز نخست ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ۵ به اضافه یک ثبت‌نام بسته شود.
     
ثبت‌نام لاریجانی؛ پیش خبری که خبر شد
جمعه یازدهم خرداد اما زنگ اول از روز دوم ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با ثبت‌نام علی لاریجانی به صدا در آمد و با تیتر رسانه‌ها درباره ثبت‌نام او، پیش خبری که روز قبلش درباره احتمال قوی حضور او در وزارت کشور برای کاندیداتوری سر و صدا به پا کرده بود رسما تبدیل به خبر شد. 
     
پیشگامی مجلسی‌ها برای حضور در پاستور

​​​​​​​جمعه و درروز دوم ثبت‌نام محمود احمدی‌بیغش که نمایندگی ادوار هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی وهمچنین استانداری خراسان‌شمالی را درکارنامه خود دارد،حوالی ظهر باحضور در وزارت کشور ثبت‌نام خود برای کاندیداتوری درچهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را قطعی کرد. 

محمد خوش‌چهره، نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بعدازظهر جمعه یازدهم خرداد با حضور در وزارت کشور کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری شد. با ثبت‌نام او باید گفت که تا هنگام نگارش این گزارش، نمایندگان ادوار مختلف مجلس برای حضور در پاستور و تکیه‌زدن بر صندلی ریاست دولت چهاردهمین انتخابات نسبت به چهره‌های سیاسی دیگر پیشگام بوده‌اند.

۱۴سبز«همتی»؛زیرلفظی پیش از ثبت‌نام؟
ظهرجمعه یازدهم خرداد،عبدالناصرهمتی،رئیس‌کل بانک‌مرکزی‌دردولت‌دوازدهم که برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز کاندیدا شده بود با انتشار تصویر عدد ۱۴به رنگ سبز درصفحه مجازی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «آینده روشن است» و رسما با انتشار این تصویر به مخاطبان خود گرا داد که احتمال نامزدی وی قوت گرفته است. نهایتا حوالی ساعت ۱۶روز جمعه یازدهم خرداد، عبدالناصر همتی با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام خود برای نامزدی چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را قطعی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها