دبیرکل حزب الله لبنان:

موضع شیخ کورانی در حمایت از انقلاب اسلامی و امام خمینی ثابت بود

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ علی کورانی پژوهشگر و نویسنده برجسته لبنانی گفت که مواضع وی از ابتدا تا زمان وفات در حمایت از انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه‌ای ثابت بود.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ «علی کورانی» پژوهشگر، محقق و نویسنده و مجاهد لبنانی و مدیر مرکز «تحقیقات‌ المعجم الفقهی» سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: درگذشت علامه شیخ علی کورانی را به همه بستگان، همراهان، دوستداران و به ویژه تک تک اعضای خانواده ایشان تسلین می‌گویم.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موضع شیخ کورانی از همان ابتدا تا زمان وفات در حمایت از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شناخته شده و ثابت بود. او دستاوردهای بزرگی داشت و در ٰرأس آن وارد کردن فناوری‌های جدید حوزه علمیه و کتایخانه اسلامی و کتابخانه اهل بیت بود.  شیخ کورانی بیش از ۶۰ جلد کتاب درباره سیره، عقاید و سایر موضوعات تألیف کرد. شیخ کورانی از بنیانگذاران حرکت‌های نهضتی اسلامی ابتدا از عراق تا لبنان بود.

نصرالله تصریح کرد: شیخ کورانی از مسأله فلسطین با تمام ابزارهای ممکن حمایت مطلق کرد و این حمایت تا جایی بود که جگرگوشه‌اش «یاسر» را در راه قدس تقدیم کرد. تعهد و پایبندی شیخ کورانی به مسأله آزادی فلسطین از بحر تا نهر مطلق بود و به پیروزی مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی ایمان راسخ داشت. توجه شیخ کورانی به مسأله یمن هم ویژه بود.

سید مقاومت افزود: وظیفه اعتقادی، شرعی، فقهی، اخلاقی و انسانی ماست که تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل از منطقه به کار بگیریم.

دبیرکل حزب الله ضمن اعلام همبستگی و همدردی با ملت و ارتش یمن در پی تجاوز آمریکا و انگلیس به این کشور و دعای خیر برای شهدای این جنایت افزود: سید عبدالملک الحوثی تأکید کرده است که تجاوز آمریکا و انگلیس در هر سطحی، هرگز بر حمایت یمن از ملت و مقاومت فلسطین و غزه تأثیر نخواهد داشت.

نصرالله در ادامه با طرح این سٰؤال که آیا جامعه جهانی وجود دارد تا اسرائیل را از جنایاتش بازدارد و از ملت فلسطین حمایت و محافظت کند، گفت: برای نخستین بار احساس می‌کنم جبهه مقاومت تا این حد گسترده شده و خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی را به عنوان بخشی از موضع شریف انسانی و اخلاقی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها