تجلیل سازمان همکاری اسلامی از تلاش های رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای سازمان همکاری اسلامی، از تلاش های آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، سفیر و نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در مراسم یادبود سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سایر شهدای سانحه سقوط بالگرد ایرانی گفت: مفتخرم به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ادای احترام کنم.روز یکشنبه ۱۹ مه ۲۰۲۴، سراسر جهان خبر تلخ و تکان‌دهنده درگذشت تاسف‌بار جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه رادر پی سقوط بالگرد حامل او در ایران دریافت کرد.

سفیر پاکستان در سازمان ملل تصریح کرد: به‌عنوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در سوگ درگذشت تاسف‌بار رئیس جمهور فقید و مقامات ارشد همراه وی ابراز تاسف می‌کنیم. این ضایعه بزرگ را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنیم به‌ویژه با آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، و خانواده رئیس جمهور فقید به‌خاطر این فاجعه ملی ابراز همدردی می‌کنیم و برای تحمل این ضایعه بزرگ، از درگاه خداوند قادر و بخشنده خواستار اعطای صبر و شکیبایی به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سفیر و نماینده پاکستان در سازمان ملل به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: ضمن دعا برای آرامش ابدی روح رئیس جمهور فقید، از کمک‌های تاریخی ایشان در چشم‌انداز و مأموریت سازمان همکاری اسلامی، به‌ویژه هدف اصلی آن در احیای حقوق مسلم فلسطینیان و حفظ مسجد مقدس قدس شریف، سپاسگزاریم.

او گفت: به لطف رهبری، خرد و سیاست اجماع رئیس جمهور فقید، و با حمایت مستمر سایر رهبران سازمان همکاری اسلامی، این سازمان قوی‌تر، منسجم‌تر و نیروی مؤثری برای ارتقای صلح، امنیت و رفاه جهانی شده است.

سفیر پاکستان ادامه داد: در واقع، کمک‌های مختلف رئیس‌جمهور فقید در تحولات اجتماعی-اقتصادی و سیاسی در ایران، میراثی دائمی از خیرخواهی باقی خواهد گذاشت که به نام ایشان ثبت خواهد شد. همچنین ایشان کمک شایانی به ارتقای روابط دوستانه میان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روابط عالی دوجانبه و چندجانبه را در داخل سازمان همکاری اسلامی تثبیت کرده است، داشته‌اند.

سفیر پاکستان ادامه داد: در سطح جهانی، اهمیت نظم سیاسی و اجتماعی-اقتصادی جدید جهانی که مدت‌هاست به پایان رسیده، مبتنی بر برابری، حسن همجواری، عدالت و آزادی، همواره در بیانیه‌ها و سخنرانی‌های مختلف رئیس‌جمهور فقید در مراسم عالی‌رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد طنین‌انداز بوده است. از خداوند متعال خواستاریم که جنت فردوس را به روح مطهر رئیس جمهور فقید عطا فرماید.

سفیر پاکستان در سازمان ملل ادامه داد: فرصت را مغتنم شمرده و به تمامی اعضای هیات همراه رئیس‌جمهور فقید که در سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، بویژه درگذشت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به همان اندازه غم‌انگیز و تکان‌دهنده بود، ادای احترام می‌کنیم. در حقیقت خبر درگذشت وزیر سابق درست حدود ۳۰ روز پس از شرکت وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد در ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ منتشر شد.

سفیر پاکستان به نمایندگی از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از وزیر امور خارجه فقید ایران به‌خاطر تلاش‌های بی‌امان و حمایت‌های زیرکانه‌اش از آرمان آزادی فلسطین در میان موضوعات مختلف در دستور کار سازمان همکاری اسلامی یاد خواهد شد، تجلیل کرد.

او گفت: توجهات و توصیه‌های امیرعبداللهیان در نشست توجیهی روز بعد مبنی بر لزوم افزایش تلاش‌های هماهنگ در جهت محوریت آرمان فلسطین و قدس شریف واقعاً با علم به آینده توسط وی مطرح شد، به گونه‌ای که نمایندگان دائم سازمان همکاری اسلامی در آن زمان شاید از اهمیت آن چندان آگاه نبودند. خداوند متعال به خانواده ایشان صبر عطا نماید و روح ایشان را در فردوس برین قرین رحمت ابدی قرار دهد.

مراسم یادبود آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی روز پنجشنبه به وقت محلی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و مجددا مجمع عمومی سازمان ملل یک دقیقه به احترام آنان سکوت کرد و ایستاد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها