با حضور معاون گردشگری کشور در سمنان؛

رونمایی از پوستر رویداد بین المللی راه ابریشم و افتتاح دبیرخانه مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان

با حضور دکتر شالبافیان معاون گردشگری کشور، از پوستر نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها رونمایی گردید و دبیرخانه مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان به طور رسمی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۱۵
نویسنده بهروز بهشتی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، آیین رونمایی از پوستر رویداد بین المللی راه ابریشم و دبیرخانه مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان با محوریت «راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم اندازها» با حضور دکتر شالبافیان معاون گردشگری کشور، دکتر سجادی معاون کمیسیون ملی یونسکو، دکتر موسوی شهردار سمنان و رئیس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان، مهندس خراسانیان رئیس شورای اسلامی شهر و اعضای شورا، دکتر سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان، دکتر کاشیان رئیس دانشکده گردشگری سمنان و حضور ویدئو کنفرانسی آقای یانگ تون به نمایندگی از مدیرکل اتحادیه بین المللی شهرهای جاده ابریشم در کشور چین و سرکارخانم دکتر مومنی رئیس مرکز میراث ناملموس غرب آسیا در تالار میثاق دانشگاه سمنان برگزار شد.

دکتر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این آئین با بیان اینکه شهید دکتر رئیسی بسیار به حوزه گردشگری اهمیت می دادند گفت : حدود ۲۱ مصوبه حمایتی از حوزه گردشگری در دوره دولت سیزدهم تصویب شد.

دکتر شالبافیان افزود : در زمان ریاست جمهوری شهید دکتر رئیسی ۱۶۱۰ پروژه افتتاح و ۸۱ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۹۷ هزار میلیارد تومان داریم .

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود : گردشگری در گفتمان دکتر رئیسی جای گرفت و در زمینه کاهش حوادث و سوانح جاده ای نکات مهمی را ارائه کردند .

دکتر شالبافیان با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها گفت : باید از ظرفیت های این کنفرانس در جهت معرفی سمنان و قابلیت های گردشگری آن در داخل و خارج از کشور استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس در زمینه تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه گردشکری نیز موثر است،  اظهار کرد: در کنار برگزاری این کنفرانس می توان تفاهم نامه هایی با دانشگاه هایی که در مسیر جاده ابریشم هستند نیز امضاء کرد تا همکاری های دانشگاهی نیز توسعه یابد.

در ادامه دکتر سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه️ هدف دانشگاه سمنان توسعه جامع دانش بنیان است و در این راستا حرکت می کنیم افزود: از طرح های مرتبط با این هدف استقبال می کنیم و به همین منظور تمام ارکان دانشگاه سمنان برای عملیاتی کردن برنامه ها در این زمینه بسیج هستند .

وی افزود : کنفرانس های بین المللی زیادی با موفقیت در دانشگاه سمنان برگزار شده  و موضوع اولین کنفرانس بین‌المللی جاده ابریشم جزء برنامه های توسعه ای دانشگاه سمنان است ، چرا که اعتقاد داریم گردشگری به عنوان یک تخصص کامل در آمده  و باید تلاش کنیم از این توسعه بهره برداری خوبی را برای استان و کشور داشته باشیم .

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه از ۶۰ شهر از ۲۰ کشور عضو اتحادیه شهرهای گردشگری راه ابریشم، سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در این اتحادیه است اظهار امیدواری کرد : این کنفرانس با همکاری همه علاقه مندان به خوبی در آبان ماه امسال برگزار شود.

دکتر موسوی شهردار سمنان و رئیس مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه شهر سمنان بالغ بر ۲۶۰۰ سال قدمت دارد گفت : سالانه ۱۷ میلیون مسافر و زائر از استان سمنان عبور می کنند، اما این استان بهره کافی را از این ظرفیت نبرده است.

وی با اشاره به میزبانی سمنان در برگزاری کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها گفت : با برگزاری این کنفرانس ، سمنان می تواند چشم اندازی را به صورت جهانی ایجاد کند و اتفاقات خوبی را برای سمنان به همراه داشته باشد.

دکتر موسوی خطارنشان کرد: در دوره ششم شورای شهر سمنان بیش از ۱۵ مصوبه را به صورت خاص برای جاده ابریشم داشتیم.

دکتر کاشیان رئیس دانشکده گردشگری دانشگاه سمنان و دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها نیز گزارشی از برگزاری نشست ها و اقدامات انجام شده برای برگزاری این کنفرانس ارائه کرد و گفت : معرفی سمنان به عنوان یک مقصد گردشگری در مسیر راه ابریشم ، برند سازی، افزایش شهرت و اعتبار شهر سمنان به عنوان یک مقصد گردشگری ، توسعه اقتصادی ، تسهیل تبادل دانش و شبکه سازی ،نمایش تنوع فرهنگی و میراث فرهنگی و حمایت از شیوه های گردشگری پایدار و توسعه فرهنگ گردشگری پایدار از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

در پایان این نشست از پوستر نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سمنان، راه ابریشم، فرصت‌ها و چشم‌اندازها رونمایی گردید و دبیرخانه مرکز بین المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان به طور رسمی افتتاح شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها