ارتش یمن مرحله جدید محاصره دریایی رژیم صهیونیستی را آغاز کرد

درس غیرت یمنی‌ها به اعراب

مقاومت یمن، مرحله تازه‌ای از مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و آمریکا را در دریای سرخ آغاز کرده است. تشدید و تقویت سطح مواجهه یمنی‌ها با دشمنان، واکنشی نسبت به حمله اسرائیل به رفح و تشدید دامنه جنایات این رژیم علیه کودکان و زنان بی‌پناه فلسطینی است.
کد خبر: ۱۴۵۸۹۶۵
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
در شرایطی که برخی کشورهای عربی ترجیح داده‌اند با سکوت وقیحانه خود نظاره‌گر سوخته شدن زنده زنده کودکان فلسطینی در آتش بمباران صهیونیست‌ها در رفح باشند، باردیگر غیرت یمنی‌ها در دفاع از فلسطین به خروش آمده و عرصه را بر تل‌آویو، واشنگتن، لندن و دیگر حامیان نسل‌کشی وجنایت درغزه محدودتر ساخته است.ارتش یمن که همزمان با آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و جنگ در نوار غزه، وارد عرصه مقابله با رژیم صهیونیستی شد، حالا با اعلام آغاز مرحله چهارم عملیات خود، با توسعه عملیات به تمامی آب‌های منطقه‌ای، رژیم‌صهیونیستی را در آستانه محاصره دریایی قرار داده است. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارا... یمن جمعه گذشته، در سخنانی از اجرایی شدن مرحله چهارم اقدامات حمایتی ارتش یمن از فلسطین و نوار غزه خبر داد. او در این سخنان اعلام کرد، ارتش یمن دو کشتی - که قصد داشتند به بنادر فلسطین اشغالی بروند - را در دریای مدیترانه هدف قرار داده است. براساس اعلام رهبر انصارا...، مرحله چهارم اقدامات حمایتی ارتش یمن، شامل تمام آب‌های منطقه‌ای می‌شود و اجازه نخواهد داد هیچ کشتی به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کند.
کمتر از یک ماه و نیم از جنگ در نوار غزه گذشته بود که ۱۹نوامبر ۲۰۲۳، ارتش یمن در حمایت از مردم غزه، کشتی‌های رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب، خلیج عدن و دریای عرب هدف قرار داد. این حملات شامل تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی می‌شد.این کشتی‌ها عمدتا تحت تملک یا اجاره رژیم صهیونیستی و تجار صهیونیست قرار داشت.  مرحله دوم اقدامات انصارا...، ۲۰ روز بعد آغاز شد و ارتش یمن اعلام کرد در این مرحله با توسعه حملات خود، تمام کشتی‌هایی را که از فلسطین اشغالی حرکت کرده یا به سوی بنادر فلسطین اشغالی در حرکت هستند، در دایره اهداف خود تعریف کرده است. در این مرحله، کشتی‌هایی که در تملک یا اجاره صهیونیست‌ها قرار نداشت اما مقصدشان یکی از بنادر فلسطین اشغالی بود و محموله آنها برای صهیونیست‌ها بود، هدف حمله قرار گرفت.  مرحله سوم؛ افزودن آمریکا و انگلستان به بانک اهداف حملات و توسعه تا اقیانوس هند بود. کمی بیش از یک ماه از شروع مرحله دوم حملات ارتش یمن در حمایت از نوار غزه گذشته بود که با شروع اقدامات نظامی آمریکا در دریای سرخ علیه یمن، ارتش یمن، مرحله سوم عملیات خود را علیه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی آغاز کرد. این مرحله در ۱۲ژانویه ۲۰۲۴ با حمله آمریکا به یمن آغاز شد. آمریکا اعلام کرده بود به منظور نابودی توانمندی‌های نظامی ارتش یمن این حملات را آغاز کرده است. ارتش یمن نیز از این تاریخ کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز به عنوان بخشی از اهداف خود تعریف کرده، با موشک و پهپاد آنها را هدف قرار داده است. پیش از شروع مرحله چهارم، ارتش یمن در اواسط ماه مارس۲۰۲۴ میلادی(اواخراسفند۱۴۰۲) از توسعه حملات ارتش یمن به اقیانوس هند،باهمان تعاریف گذشته خبر داد. ازآن زمان، ارتش یمن با به‌کارگیری موشک و پهپاد، تمامی اهدافی را که درسه مرحله نخست اعلام کرده بود دراقیانوس‌هند نیز هدف قرار داد.

آغاز محاصره دریایی رژیم صهیونیستی 
مرحله چهارم اقدامات ارتش یمن- که دو هفته قبل توسط سخنگوی ارتش اعلام و این هفته عملیاتی شد- شامل دریای مدیترانه و براساس اعلام رهبر جنبش انصارا...، شامل تمام آب‌های منطقه‌ای خواهد شد. یعنی انصارا... دیگر اجازه نخواهد داد هیچ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های منطقه‌ای حرکت کند. خواه این کشتی از بنادر فلسطین اشغالی حرکت کرده باشد یا به سمت آنها در حرکت باشد. خواه این کشتی متعلق به صهیونیست‌ها بوده یا در تملک و اجاره کشور دیگری باشد که کالاهایی را به مقصد بنادر فلسطین انتقال بدهد. 
نکته قابل‌توجه در این مرحله، اهدافی است که انصارا... تعریف کرده است. طبق اعلام عبدالملک بدرالدین، رهبر انصارا... این مرحله تا توقف کامل حملات علیه نوارغزه وپایان محاصره این منطقه ادامه خواهد داشت. یعنی انصارا...درتعیین اهداف از مقاومت فلسطین یک گام جلوتر رفته، پایان محاصره را شرط توقف حملات خود اعلام کرده است. طی سه مرحله نخست حملات ارتش یمن، تبادلات دریایی رژیم صهیونیستی از دریای سرخ، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای عرب و اقیانوس هند - که عمدتا از طریق بندر «ام الرشاش» (ایلات) فلسطین درخلیج عقبه انجام می‌شد - متوقف شد. آمارنهادهای اقتصادی رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که درحال حاضر قریب۳۰درصد از اقتصاد دریایی رژیم صهیونیستی - که ازطریق این منطقه انجام می‌شد - متوقف شده است.قطعا آغازمرحله چهارم عملیات دریایی یمنی‌ها علیه رژیم صهیونیستی،مولد بحران‌های فراگیروشکست‌های سخت‌تر برای تل‌آویو و اصلی‌ترین حامیان آن یعنی واشنگتن ولندن خواهد بود.این همان درس غیرتی است که یمنی‌ها به کشورهای عربی داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها