امام جمعه یزد تاکید کرد؛

سبک اصیل عزاداری یزدی‌ها حفظ شود

یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هر کاری که در هیئت ها انجام می شود باید نیت خدایی داشته باشد و اگر قرار باشد کسی با شعری یا نوحه ای حرمت امام حسین(ع) را بشکند و مجلس عزاداری را دچار حاشیه کند، بی شک دچار خسران شده است.
کد خبر: ۱۴۵۸۸۰۷

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار نمایندگان هیئت های مذهبی استان یزد با بیان اینکه باید در هیئت ها اصل اعتقادی تشکیل هیئت مشخص شود، اظهار داشت: همه ما باید بدانیم که با چه هدفی عزاداری می کنیم و باید چه اصولی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه برای زنده نگه داشتن آرمان های امام حسین(ع) عزاداری انجام می دهیم، افزود: برای اینکه ذکر خدا و یاد خدا از اذهان مردم پاک نشود، زحمات پیامبر اکرم(ص) فراموش نشود و اسلام زنده بماند، برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی ضروری است.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در ماجرای غدیرخم، اهداف پیامبر(ص) فراموش شد و حضرت علی(ع) خانه نشین شد، بیان کرد: این برای ما درس شد که برای امام حسین(ع) آنقدر عزاداری می کنیم تا عاشورا همانند واقعه غدیر به فراموشی سپرده نشود.

آیت الله ناصری ادامه ادامه داد: امام حسین(ع) در قیام بزرگ خود فقط رضایت خدا را مدنظر داشت و این مکتب باید زنده بماند زیرا رضایت خدا و تقویت دین خدا و تقویت آرمان الهی مطرح است.

وی تصریح کرد: امروز باید ببینیم که نوکر امام حسین(ع) هستیم یا گوش به فرمان غربی‌ها و باید نقش و جایگاه خود را ببینیم و بدانیم در جبهه چه کسی کار می کنیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: اگر خدا و رضایت الهی نباشد، هیچ چیز ارزشی ندارد تا جایی که در جنگ های صدر اسلام از برخی افراد کشته شده در جنگ ها به عنوان قتیل الحمار یاد می شد و باید مراقب باشیم که قتیل الحمار نباشیم.

وی ادامه داد: هیئت های مذهبی مراقب باشند شکل و ظاهر کار برایشان دارای اولویت نباشد و به دنبال هیئات بزرگ و پرچم و علم آنچنانی نباشند بلکه عزاداری خالصانه، آگاهانه و رضایت خدا را مدنظر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر نیت ما در کارها درست نباشد، کار را خراب می کنیم و عظمت و بزرگی کار را از بین می بریم.

وی با تاکید بر اینکه هدف زندگی باید برای ما مشخص باشد زیرا اگر هدف مشخص باشد می توانیم سبک زندگی را تعریف کنیم، اظهار داشت: نیت اگر خدایی باشد کارها درست پیش می رود اما اگر نیت خدایی نباشد، به بیراهه خواهیم رفت.

آیت الله ناصری بر لزوم قرائت اشعار پرمفهوم و با معنا، روضه خوانی و سخنرانی پرمفهوم، جذاب و با مطالعه تاکید کرد و گفت: مراسم امام حسین(ع) باید هدف داشته باشد و اصلی ترین هدف باید شناخت اهداف قیام عاشورا و امام حسین(ع) و یاران ایشان باشد.

وی تصریح کرد: اگر کسی کاری انجام می دهد که به دنبال آن نام و نشان پیدا کند، به نتیجه نخواهد رسید زیرا اگر نیت خدایی و امام حسینی نباشد، آن کار و فعالیت اثرگذار نخواهد بود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: در حریم امام حسین(ع) نباید این مسائل مطرح باشد و هر کاری که در هیئات انجام می شود باید نیت خدایی و امام حسینی داشته باشد و اگر قرار باشد کسی با شعری یا نوحه ای حرمت امام حسین(ع) را بشکند و مجلس عزاداری را دچار حاشیه کند، بی شک دچار خسران شده است.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه مراسم امام حسین(ع) باید با استفاده از ظرفیت های مردمی برگزار شود، افزود: کار دولتی در حوزه امام حسین(ع) جواب نمی دهد و باید همچون گذشته از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم جوان سازی هیئات تاکید کرد و گفت: فرزندان خود را از کودکی هیئتی کنید تا هیئت ها جوان بمانند و بچه ها را گرد خیمه امام حسین(ع) جمع کنید و شک نکنید که عشق امام حسین(ع) در دل همه خیمه خواهد زد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: هیئت های مذهبی جذب جوانان را در اولویت خود قرار دهند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه برنامه داشته باشد.

وی همچنین بر لزوم حفظ سبک اصیل و سنتی عزاداری و نوحه خوانی یزدیها تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها