هلاکت و اسارت نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان مقاومت ضربه جدیدی به تل‌آویو وارد کرده است

زمین بازی مقاومت در زیرِ زمین

مقاومت به حماسه‌سازی‌های خود در جنگ غزه ادامه می‌دهد.درحالی که موضوع اسرای صهیونیست تبدیل به پاشنه آشیل رژیم اشغالگر صهیونیستی و کابینه نتانیاهو شده، اسارت وهلاکت چندین نظامی اسرائیلی توسط حماس، ضربه دیگری را به تل‌آویو وارد ساخته و موانع و معضلات پیش روی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر‌ را دوچندان ساخته است.
کد خبر: ۱۴۵۸۴۴۱
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل
 
روز۲۳۳طوفان‌الاقصی، ضربه سنگین مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که به هلاکت و اسارت چند نظامی صهیونیست منجر شد، انصارا...یمن این عملیات راعملیات قهرمانانه نامید.۲۳۳ روز از جنگ در غزه می‌گذرد؛ مقاومت فلسطین اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها نظامیان صهیونیستی را به‌سمت یک تله در یک تونل در اردوگاه جبالیا کشانده و ضمن درگیر شدن با آنها از نقطه صفر، همه آنها را به هلاکت رسانده‌ یا زخمی کرده و تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفته‌اند. دفتر سیاسی جنبش انصارا... یمن در واکنش به عملیات انتقام‌جویانه شدید مقاومت علیه صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه که به هلاکت و اسارت چند نظامی صهیونیست انجامید، ازآن به‌عنوان «عملیات قهرمانانه» یاد کرد. بعد از آن‌که ‌ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام جنبش حماس از اسارت و کشته شدن نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه خبر داد، شماری از فلسطینیان در کرانه باختری و لبنان، شبانه به شادی پرداختند و منور و فشفشه زدند.
   
دستان حماس پرتر شد 
تبعات عملیات اخیر مقاومت، بر همگان مسجل است: پر‌تر شدن دست حماس در میدان جنگ و مذاکره. به عبارت بهتر، مقاومت فلسطین بار دیگر آسیب‌پذیری اطلاعاتی و نظامی صهیونیست‌ها در جنگ غزه را اثبات کرد، آن هم در زمانی که نتانیاهو مدعی بود حمله به رفح و جبالیا در یک سیکل کاملا قابل پیش‌بینی جلو می‌رود! همین مسأله نه فقط اختلافات مخالفان نتانیاهو و او را در اراضی اشغالی تشدید خواهد کرد، بلکه منجر به بروز بحران‌هایی در درون کابینه کنونی رژیم اشغالگر‌ خواهد شد. کار به جایی رسیده که برخی احزاب ائتلافی کابینه نتانیاهو نیز دیگر توان و قدرت توجیه طرفداران خود را جهت ادامه جنگ در غزه( خصوصا جنگ در رفح‌) ندارند.ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند شرایط کنونی،اسرائیل رابه سمت وخامت اوضاع در همه جوانب از‌جمله در سطح سیاسی و نظامی سوق می‌دهد.عوفر شلح، عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز گفت:مشکل نبرد کنونی ارتش اسرائیل در رفح این است که در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند اسرائیل رابه سمت تحقق اهداف جنگی خود پیش ببرد؛ اهدافی همچون از بین بردن تهدیدامنیتی علیه اسرائیل درغزه وهمچنین بازگرداندن اسرا‌محقق نشده واین یک واقعیت است.پیش ازاین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گزارش داده بودکه زنده ماندن یحیی السنوار بعد ازگذشت حدود هشت ماه ازجنگ غزه نمادی آشکار از شکست اسرائیل است. این رسانه آمریکایی افزود:حتی زمانی که مقامات اسرائیلی به دنبال کشتن یحیی السنواربودند،مجبور شدند با او به شکل غیرمستقیم مذاکره کنند.آنچه مسلم است این‌که عملیات موفقیت‌آمیز و غرور‌آفرین حماس درجبالیا ازیک سو و اذعان مقامات ارشد امنیتی وسیاسی دراراضی اشغالی به شکست درعملیات رفح،نمادهای آشکارشکست تمام‌عیار وترکیبی تل‌آویو در جنگ غزه محسوب می‌شود. گذشت زمان در این معادله، ثمره‌ای جز افزایش دامنه شکست و تباهی نتانیاهو و همراهانش نخواهد داشت.‌

بحران در اردوگاه صهیونیست‌ها
سکوت خاص مقامات ارشد صهیونیستی درقبال عملیات اخیر حماس،بیانگر تشدید سردرگمی و استیصال این رژیم محسوب می‌شود. در ابتدا، منابع مرتبط با نتانیاهو وکابینه اسرائیل تلاش کردند تا اصل ماجرا راتکذیب کنند اما انتشار تصاویر و فیلم‌هایی که به تایید منابع امنیتی رژیم صهیونیستی‌(از‌جمله ارتش و موساد‌)رسید،جایی برای تکذیب این موضوع باقی نگذاشت.عملیات موفقیت‌آمیز حماس در جبالیا، درست در بحبوحه شکست رژیم اشغالگر‌ درجنگ غزه(‌خصوصا در تهاجم به رفح) صورت گرفته است. ژنرال‌ها و محافل امنیتی و نظامی صهیونیست با اعتراف به این‌که حمله ارتش این رژیم به رفح هیچ سودی نداشته و نمی‌تواند اهداف جنگی اسرائیل را محقق کند، تاکید کردند یحیی السنوارهمچنان در غزه پابرجا بوده و به مواضع خود پایبند مانده است. در حالی که نزدیک به هشت ماه از تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و همه به فرسایشی شدن این جنگ برای اسرائیل اذعان دارند، محافل و مسئولان صهیونیست در بحبوحه بحران بزرگی که این رژیم در سطح سیاسی و نظامی و همچنین بین‌المللی گرفتار آن شده، از شکست ارتش اسرائیل در دستیابی به اهداف خود در نوار غزه و همچنین جبهه شمالی فلسطین اشغالی صحبت می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها