مومن به شعارهای انقلاب

سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید رئیسی مظهر شعار‌های انقلاب بود بیان واقعیتی است که در مشی رئیس جمهور شهید وجود داشته است.
سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شهید رئیسی مظهر شعار‌های انقلاب بود بیان واقعیتی است که در مشی رئیس جمهور شهید وجود داشته است.
کد خبر: ۱۴۵۸۲۲۲
نویسنده غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
آقای رئیسی شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب را با تمام وجود باور داشت که آموزه‌های امام برای ایران اسلامی نجات بخش است و همین شعار‌ها بود که ملت ما را از زیر یوغ استبداد و دیکتاتوری و استعمار بیگانه رهایی بخشید. پایبندی شهید رئیسی به این آرمان‌ها بسیار جدی بود و از عمق جان او بر می‌خواست.
 
من بواسطه سال‌ها آشنایی با شهید رئیسی بر این باورم که او با این شعار‌ها زندگی کرده و با آن‌ها فعالیت خود را در مسیر انقلاب و نظام قرار داده و با این شعار‌ها به میدان آمده و در پی آن بود که همین شعار‌ها اجرایی و عملیاتی کند و تا حد زیادی موفق شده است. 
 
علاوه بر این او سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب را برای اداره امور مبنا قرار داده است. آن سیاست‌ها است که بر رفتار رئیس جمهور و دولت حاکم بوده و در میان روسای جمهور کسی به اندازه آقای رئیسی پابیند به این سیاست‌ها نبوده است. 
 
 علت اینکه مردم به او علاقمند شدند ناشی از صداقت، مردم داری، اخلاص و خستگی ناپذیری آقای رئیسی بود. همه این خصوصیات و ویژگی‌ها ناشی از ایمان به خدا، ایمان به مقدسات، ایمان به نظام جمهوری اسلامی و ایمان به امام و رهبری و دستاورد‌های انقلاب بوده است. این ایمان در دل آقای رئیسی بود و در رفتار او ظهور و بروز داشت.
 
او در عین اخلاص و خلوص نیتی که برای انجام کار داشت، اما مورد طعن و کنایه بدخواهان قرار داشت. با این وصف، رویکرد او نسبت به همه این توهین‌ها سکوت بود.
 
چنین رفتاری را ما درباره آیت الله شهید بهشتی هم شاهد بودیم. او در زمان حیاتش مورد انواع و اقسام اهانت‌ها و توهین قرار گرفت. آنقدر شهید بهشتی را مورد توهین و اهانت و تکه پرانی قرار دادند که شخصیت او را در اذهان و افکار بشدت پایین آورده بودند. معروف بود که اول شخصیت را ترور کردند و بعد شخص را.
 
شاهد بودم که در یکی از مراکز دانشگاهی شهید بهشتی حضور یافت و در همان لحظه ورود برخی از دانشجویان علیه او شعار‌های توهین آمیز می‌دادند. این روند تا جایی پیش رفت که دفاع از شهید بهشتی در زمان حیات بشدت سخت بود. برخی از دوستان به ایشان توصیه می‌کردند که از خود دفاع کند، اما او پاسخ می‌داد که خدا از من دفاع می‌کند.
 
شهید رئیسی هم از آنجایی که شاگرد آیت الله بهشتی بود ایشان را الگوی زندگی خود قرار داد و در پی آن بود تا همان رویه را ادامه دهد. نیتجه این رفتار همان شد که ما در جریان تشییع پیکر پاک شهیدان خدمت دیدیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها