تسریع فرآیند الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار با همکاری دفاتر پیشخوان دولت

یزد- مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده تمامی دفاتر پیشخوان برای تبدیل مجوزهای کاغذی اصناف و کسبه به مجوز های الکترونیکی ( شناسه یکتا) وارد عمل شدند و به کمک درگاه ملی مجوزها آمدند تا فرایند تبدیل مجوزهای کسب و کار تسریع شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۶۳۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، اکرم فداکار اظهار داشت: اصل بر این است که صاحبان مجوز کسب و کار بتوانند با گوشی تلفن همراه خود نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند اما این امکان نیز فراهم شده تا دفاتر پیشخوان فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را برای آن دسته از افرادی که نمی توانند خودشان مجوز الکترونیکی دریافت کنند انجام دهند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد با بیان اینکه دفاتر پیشخوان در دو نوبت صبح و عصر آماده پاسخگویی می باشند، افزود: متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان با هزینه حدود ۳۵ هزار تومانی نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام کنند.

وی افزود: مهلت تبدیل مجوز های کاغذی به الکترونیکی کسب و کار ( شناسه یکتا ) برای دومین بار تا 25 اردیبهشت سال 1403 از سوی هیات مقررات‌زدایی تمدید شده است  و بعد از این مهلت مجوزها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کارها فاقد مجوز محسوب می شوند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد پیشتر از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواسته بود به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و غیره هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز های کسب و کار خود اقدام کنند. 

به گفته سعید نورایمانی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید  به درگاه ملی مجوز ها به نشانی mojavez.ir   مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است. 

وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا امکان نظارت پسینی و قانونی بر کسب و کارها ایجاد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها