مدیر امور فنی شركت نفت و گاز اروندان مطرح کرد:

ازگشت قدیمی‌ترین چاه میدان آزادگان شمالی به مدار تولید

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان گفت: قدیمی‌ترین چاه میدان آزادگان شمالی به مدار تولید برگشته و با بهره‌وری قابل توجهی به تولید رسیده است.
کد خبر: ۱۴۵۶۴۴۹

جام جم آنلاین - خوزستان، غلامحسین موازی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران بیان کرد: این نمایشگاه فرصت بسیار مهمی است که بتوانیم با حضور شرکت‌های تولیدکننده به عنوان متولی توسعه و بهره‌برداری از میادین غرب کارون نیازهایمان ارزیابی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر نیازها از طریق برگزاری مناقصات ارائه می‌شود، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه فرصت تبادل با شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات، مواد و خدمات را فراهم کرده تا بتوانیم در ارزیابی‌های کیفی و فرآیند مقایسات آینده خود از این شناخت و آگاهی بهره‌مند شویم.

 

مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه این شرکت متولی بهره‌برداری و توسعه میادین دارخوین، آزادگان شمالی و جنوبی است، تصریح کرد: در حال حاضر به انضمام میدان یادآوران، شرکت نفت و گاز اروندان با تولید حدود 400 هزار بشکه بعد از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رتبه دوم را داراست؛ با توجه به این تولید قابل توجه باید برای نگهداشت و افزایش تولید به صورت مستمر فعالیت داشته باشیم.

 

موازی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و مؤثرترین فعالیت ها برای افزایش تولید نگهداشت تجهیزات است، نمایشگاه نفت را فرصت مغتنمی برای تبادل اطلاعات و تجارب با شرکت‌های تجهیزکننده صنعت نفت برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر شرکت‌های تأمین کننده و تولیدکننده تجهیزات شرکت های ارائه‌کننده خدمات درون‌چاهی و سطح‌الارضی بسیار مهم هستند، که فرصت نمایشگاه را برای مذاکره با این شرکت‌ها نیز می توان مغتنم شمرد تا با استفاده از توانمندی آنها در نگهداشت و افزایش تولید موفق عمل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه عمده چاه‌های این شرکت در میدان آزادگان شمالی مجهز به سیستم فرازآوری با گاز است، خبر داد: اخیرا در این میدان یکی از چاه‌های قدیمی (اولین چاه حفاری شده تحت عنوان آزادگان شمالی شماره یک) را با تمهیدات فراهم شده از سوی شرکت‌های خدمات درون چاهی به شبکه سیستم فرازآوری با گاز آزادگان شمالی متصل کردیم؛ این چاه مدت‎‌ها قطع تولید شده بود ولی روز گذشته به مدار تولید متصل و با بهره‌وری قابل توجهی این چاه را به تولید برگرداندیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها