جایگاه دید‌بانی کسب‌وکار در حوزه صنعت

دید‌بانی و تحلیل واقع‌بینانه داده‌ها، شرط اصلی موفقیت در هر حوزه‌ای محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۶۲۵۹
نویسنده محمدحسین چشم‌براه - تحلیلگر حوزه صنعت و تجارت
 
این قاعده درخصوص حوزه صنعت و تجارت نیز صادق است. عدم درنظر گرفتن داده‌ها، ثوابت و بایسته‌های فعالیت در حوزه صنعت و تجارت یا حتی محاسبه نادرست موجود در این حوزه، تاثیر بازدارنده و مخربی در عرصه فروش گذاشته و به فرسایش سرمایه و ازبین‌رفتن آن منجر می‌شود. در عرصه مدیریت صنعتی، مدل‌های سنتی و مدرنی وجود دارند که می‌توان با استناد به آنها، ضمن نیازسنجی دقیق از داشته‌ها، اهداف عینی و واقع‌بینانه‌ای را ترسیم کرد. در اینجا با روند تغییر مدل‌ها و تطبیق آنها با الگوها و مناسبات روز در عرصه صنعت مواجه هستیم. قطعا در به‌کارگیری این مدل‌ها نباید تعلل کرد یا بخواهیم مناسبات نوین صنعتی را با مدل‌های ناکارآمد و منسوخ تحلیل کنیم. بایسته‌ها و مؤلفه‌های بومی نیز در این عرصه باید به‌صورتی جدی مد نظر قرار گیرد. برخی مدل‌های مربوط به تحلیل داده‌ها در عرصه صنعت، در یک حوزه جغرافیایی ــ صنعتی مطلوب و در حوزه‌ای دیگر، نامطلوب خواهد بود. از این رو باید انعطاف لازم را در به‌کارگیری مدل‌های تحلیلی عرصه صنعت به کار برد. این انعطاف‌پذیری، لزوما به معنای تغییر استراتژی‌های تحلیل نبوده و در بسیاری از موارد، ملاحظات بومی‌، ملی و سرزمینی را در بر می‌گیرد. حتی ممکن است در این مسیر، نیاز به خلق یک مدل جدید یا ترکیبی از مدل‌های سنتی و مدرن داشته باشیم. اصل مسأله، معطوف به آن است که توانایی‌های موجود در عرصه صنعت با ظرفیت‌های داخلی و خارجی در نوعی هم‌افزایی و تعامل موثر قرار گیرد. محصول این هم‌افزایی، بارور شدن و شکوفایی اقتصاد صنعتی کشور عزیزمان خواهد بود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
افسانه کوهنوردی ایران

گفت‌وگو با افسانه حسامی‌فرد، اولین کوهنورد زن تاریخ‌ساز ایرانی در مسیر باشگاه هشت ‌هزاری‌ها

افسانه کوهنوردی ایران

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

در گفت‌وگو با یک جامعه‌شناس، تهدیدات و فرصت‌های هوش مصنوعی برای خانواده‌های ایرانی را بررسی کرده‌ایم

جا مانده از نسل هوش مصنوعی

نیازمندی ها