معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان:

بستر مردمی تکریم منزلت معلم باید فراهم شود

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان از برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه خبر داد و گفت: رسم دیرین، شهر زندگی و اصفهان جان از برنامه های شاخص در هفته فرهنگی اصفهان است.
کد خبر: ۱۴۵۳۶۹۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدرضا طبیبی با بیان اینکه رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان امسال با شعار «اصفهان شهر زنده، شهر زندگی» برگزار می‌شود، گفت: به همین مناسبت در منطقه 2 شهرداری اصفهان 12 برنامه با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و فرهنگسراها برگزار می‌شود که از این میان 5 رویداد ویژه است.

وی افزود: در همین راستا، رویداد «رسم دیرین» در قالب آئین گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای روز 6 اردیبهشت از ساعت 17 در بوستان قلمستان برگزار می‌شود.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان گفت: «شهر زندگی 1»، جشنواره عکس از زیبایی‌های محلات منطقه 2 است که نخستین دوره آن به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و مراحل بعدی به مناسبت‌ها و با موضوعات متنوع شهری برگزار خواهد شد.

وی شعار این رویداد را «شهر زندگی، محله زندگی» با تاکید بر ضرورت زیست پذیری محلات دانست و خاطرنشان کرد: نخستین دوره این جشنواره 9 محله از محله های قدیمی منطقه شامل آفاران، برزان، ولدان، مشکین و جاوان در شمال و بابوکان، رسالت، دهنو و بختیاردشت را به تصویر می کشد و در دوره های بعدی، موضوعاتی از جمله بزرگان و آئین‌های محلات و... محور جشنواره خواهد بود.

طبیبی با اشاره به رویداد «اصفهان جان» گفت: این رویداد نیز شامل روایت‌گری اصفهان در قالب نقالی و به صورت میدانی است و از 3 تا 6 اردیبهشت از ساعت 17 در محلات بابوکان، رسالت، دهنو و قلمستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیگر رویدادهای این هفته بیان کرد: سایر رویدادها در مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختتامیه «جشنواره نمکدون» در فرهنگسرای سراج، شب شعر جاوان و اصفهان فیروزه‌ای در فرهنگسرای معلم، مسابقه زیباترین تعریف از اصفهان با عنوان «نگاه اصفهانی»، معرفی کتاب بانوان شیعه، اردوی اصفهان گردی و سینما اسوه اشاره کرد.

مدیر منطقه 2 شهرداری اصفهان همچنین از برگزاری هفته فرهنگی محله دهنو خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان، برنامه‌های مربوط به هفته فرهنگی دهنو با تأخیر و از 19 تا 21 اردیبهشت برگزار می‌شود. در همین راستا، رویداد «باغ نو -ده نو» به عنوان پیش مقدمه رویدادهای هفته فرهنگی دهنو برنامه‌ریزی شده است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها