سامانه پیامکی سلامت برای اولین بار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۴۵۳۰۴۳

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سامانه پیامکی سلامت با هدف آشنایی مردم به حقوقشان در حوزه بهداشت و درمان راه اندازی شده است.
غزنوی گفت: سلامت یک موضوع مهم و حائز اهمیت است و در این راستا میزان خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان نسبت به ۲ سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۲ برابر افزایش یافته است.
وی افزود: توسعه نظام خدمات برای سهولت کار مردم در بخش‌های بستری، جراحی، آزمایشگاهی و پاراکلینیک باعث افتخار بوده و این مهم به منزله اعتماد مردم به نظام سلامت استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان همچنین افزود: امروز پیشرفته‌ترین جراحی‌های مغز و سایر اندام‌ها در سایر نقاط سیستان و بلوچستان انجام می‌شود؛ اگرچه نقطه ضعف‌هایی هم وجود دارد که برای رفع آنها در حال تلاش هستیم.
غزنوی تصریح کرد: سبک زندگی ناسالم یکی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و پرفشاری خون است که می‌توان با رعایت خود مراقبتی از ابتلا به این بیماری‌ها پیشگیری و با تشخیص زودهنگام و به موقع آن را کنترل کرد.
وی تاکید کرد: هم اکنون تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی در سیستان و بلوچستان انجام و در صورتی که نیاز به اعزام بیمار جهت خدمات تخصصی‌تر بوسیله هواپیمای وزارت بهداشت باشد این امر نیز انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در پایان افزود: ۱۷ عنوان برنامه در هفته سلامت امسال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می‌شود و ما در حوزه شاخص‌های مرگ نوزادان، مرگ مادران باردار، بیماری‌های عفونی، مالاریا، فلج اطفال و پوشش واکسیناسیون رشد بسیار خوبی داشته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها