در شهرستان های تفت و مهریز اتفاق افتاد:

جلوگیری از هدر رفت حدود 2 میلیون متر مکعب آب

یزد- رئیس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز از صرفه جویی حدود 2 میلیون متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۲۰۲۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حسین ابراهیمی با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان ها اظهار داشت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۵۰ مورد اقدام حفاظتی  ثبت گردیده که ازاین تعداد ۲۸۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پلمب و 44 حلقه از این چاه ها پر و مسلوب المنفعه شدند.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز افزود: تعداد 57  مورد ادوات حفاری غیر مجاز توقیف و همچنین 41 مورد قطع برق و پلمب منصوبات انجام شد و سایر اقدامات شامل جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و کنترل اجرای حکم بوده است. 

ابراهیمی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی  و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

وی همچنین در نصب کنتور های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: 70 درصد از چاه های صنعتی و 97درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.   

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز افزود: همچنین 2 هزار و  272 مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است. 

وی در پایان ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۳ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها